جوان گرایی و توانمندی،اولویت مهم در انتصابات جدید/مصوبات سفر رییس جمهور در ردیف اعتبارات سال آینده

ستاری با اشاره به انتصابات جدید در استان از جمله فرمانداران، جوان گرایی و توانمندی را اولویت مهم استانداری عنوان کرد و گفت: این اختیار به استانداران داده می شود که ۵ تا ۱۵ درصد انتصابات را از بیرون از استان و دستگاه های اجرایی دیگر، لحاظ کنند.

به گزارش همای سعادت، بهرام ستاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه هدایت افکار عمومی بر عهده رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند هدایت افکار عمومی را همراه با دولت و یا در تضاد با دولت جهت دهند.

وی افزود: ارتباط دهی هدایت افکار عمومی به سو ظن‌های سیاسی به ضرر استان است چرا که امروز دشمنان با تمام ابزارهای رسانه‌ای و اقتصادی به دنبال فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه درخواست من از اصحاب رسانه این است که هدایت افکار عمومی را با واقع گرایی دنبال کنند ،بیان کرد: در این صورت ما می توانیم برنامه های خوبی برای آینده ترسیم کنیم.

معاون استاندار ادامه داد: در بحث انتصابات، نیروی داخلی، جوان گرایی و توانمندی الویت ما است و همانطور که در هر چارچوبی، یک دستورالعمل انتصاب داریم، در استانداری هم یک دستورالعمل انتصاب داریم که دارای سه معیار شرایط عمومی، شرایط تخصصی و شرایط سیاست‌های دولت حاکم است که سوابق، روزمه کاری و مدارک تحصیلی به‌عنوان امور دخیل در انتصابات تاثیر دارند.

وی اضافه کرد: در بحث انتخابات، این اختیار به استانداران داده می‌شود که ۵ تا ۱۵ درصد از انتصابات را از بیرون استان‌ها و دستگاه‌های دیگر لحاظ کنند و در خصوص انتصابات غیر بومی در لرستان هم، ما تاکنون ۵ درصد را لحلظ کردیم و به همان تناسب جوانان و مدیران لرستان در خارج از استان هستند.

ستاری اظهار داشت: از پنج فرماندار منصوب شده، تاکنون ۲ فرماندار غیربومی هستند و بقیه فرمانداران بومی خواهند بود چرا که به ظرفیت جوانان استان اعتقاد داریم.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: فرماندار باید ضمن اینکه قدرت دولت را حفظ می‌کند تعامل و چانه‌زنی با اصحاب رسانه، نیروهای سیاسی، نمایندگان و ائمه‌ جمعه داشته باشد.

ستاری در ادامه گفت: اگر کسی اعلام کند که مدیری به این بهانه که آینده کرسی ریاست وی معلوم نباشد کار ارباب رجوع را انجام ندهد، حتماً به این قضیه ورود و برخورد قانونی می‌کنیم.

معاون استاندار اظهار کرد: اعتقا داریم که باید سیاست‌های دولت راهبردی و توسعه استان در راستای برنامه های مدون مطابق با سند آمایش و برنامه سالانه پیگیری و اجرایی شوند.

وی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به لرستان، حدود ۱۷۰ مصوبه زیرساختی در زمینه توسعه استان شکل گرفت که عمده آنها در سفرهای پی در پی استاندار به تهران و دیدار با وزیران و مسئولین به نتیجه نهایی نزدیک شده است.

معاون استاندار عنوان کرد: برخی مشکلات در استان وجود دارد که موجب نگرانی مردم شده اند که عمده آنها ریشه در مسائل اجتماعی و اشتغال دارد که در مصوبات سفر رئیس جمهور، این موارد به خوبی دیده شده و به عنوان یک گام اساسی در تحول استان پیگیری خواهد شد.

ستاری تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در زمینه به نتیجه رساندن مصوبات سفر، در همین مدت کوتاه بخش عمده ای از این مصوبات در ردیف اعتبارات سال آتی گنجانده خواهند شد تا جنبه اجرایی پیدا کند .

وی خاطرنشان کرد: صنعت و کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان، زیرساخت های حوزه آب، راه و عمده پروژه های عمرانی استان از مهمترین موارد دیده شده در بودجه است که امیدواریم در دولت سیزدهم جنبه عملیاتی به خود بگیرند.

ستاری در پایان تاکید کرد: از امروز به بعد هر دستگاهی شکایتی از رسانه‌ها دارد، ابتدا حتما باید در شورای اطلاع رسانی استان مطرح شود وگرنه شکایت مورد پذیرش نیست، مگر اینکه مساله خارج از وظیفه و کار رسانه‌ای باشد.

گفتنی است نشست هم اندیشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان حول محور پیگیری مصوبات سفر، هم اندیشی با اصحاب رسانه و پیگیری مسائل روز استان برگزار شد.

انتهای پیام/