سرمایه گذاری بورسی در صنعت مسکن پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقداماتی برای ورود مسکن به بورس از طریق صندوق تامین سرمایه زمین و مسکن در دست انجام است.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،محمد اسلامی روز چهارشنبه در پاسخ به ایرنا در مورد طرح پیش فروش متری مسکن در بورس ،اظهار داشت : اقداماتی برای سرمایه گذاری صنعت زمین و مسکن در بورس انجام شده که یک امر پیچیده است.

وی با بیان اینکه برای این طرح مذاکراتی با بورس انجام شده است، افزود: بر این اساس افرادی که نیازمند مسکن نیستند اما به سرمایه گذاری در صنعت زمین و مسکن علاقه دارند می توانند منابع مالی خود را به سهام تبدیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: در سطح کشور این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودن دو در مرحله پایش قرار دارند.

وی عنوان کرد: معدل سنی افراد پذیرفته شده ۳۴ سال است و جوانترین قشر جامعه هستند که فاقد مسکن و خانه اولی به شمار می روند.

اسلامی خاطر نشان کرد: زمین این طرح تامین و طرح ها تعریف شده است که از این میان برخی فعال شده اند و برخی در حال شکل گیری است.

وی در خصوص وضعیت اجاره بها تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و خطر گسترش و تلفات ان با مصوبه ستاد ملی در مرحله اول برای پرهیز از جابجایی به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده ویروس تصویب کردیم قراردادها دو ماه تمدید شود و در مرحله دوم حداکثر سقف افزایش را اعلام کردیم تا فردی متاثر از مسایل روانی اجحافی در حق مستاجران نباشد.

وی گفت: حداکثر افزایش اجاره در تهران ۲۵، در هفت کلانشهر ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

اگر مستاجری تعهدات را انجام نداده موظف است بر اساس حکم صادره ظرف ۲ ماه تخلیه کند و مالکی که ملک را به صورت رسمی فروخته و کد رهگیری گرفته باشد مستاجر آن باید طی ۲ ماهه تخلیه کنند .
انتهای پیام/