تداوم تعاملات سازمان نظام مهندسی لرستان با شهرداری خرم‌آباد

رئیس و هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با حضور در شهرداری با شهردار و معاون شهرسازی شهرداری خرم‌آباد ، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، مهندس منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان اظهار داشت: به استناد ماده ۳۳ و ۳۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین قوانین شهرداری، سازمان نظام مهندسی با شهرداری‌ها و مراجع صدور پروانه مأموریت‌های مشترکی دارند که بایستی در چارچوب قانون و به بهترین وجه ممکن در راستای مسائل عمومی شهر و استان اجرایی شود.

وی افزود: شهرداری حجم کار بالایی دارد و در حوزه شهرسازی بخشی از کارها به سازمان نظام مهندسی واگذارشده است یعنی در اصل قضیه نظام مهندسی کارگزار شهرداری‌ها و مراجع صدور پروانه می‌باشند که امیدواریم شهرداری‌ها به بهترین نحو از ظرفیت سازمان نظام مهندسی استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان بابیان اینکه در راستای تعامل و همکاری شهرداری و نظام مهندسی مشکلات و موانع وجود دارد، عنوان داشت: عدم استفاده از پلان کد (خدمات نقشه‌برداری)، عدم درج نام مهندس مجری در پروانه ساختمان، شناسنامه‌های فنی ملکی ، ارسال به‌موقع گزارشات مهندسین ناظر که نیاز است ارتباط بین نرم‌افزار جامع شهرداری و سازمان نظام مهندسی صورت گیرد، لزوم ایجاد یک دبیرخانه اختصاصی با حوزه شهرسازی در شهرداری مناطق، جلوگیری از ساخت‌وساز ساختمان‌های غیرمجاز ، افزایش نیروی انسانی واحد اجرائیات شهرداری مناطق و موضوع دو نقشه‌ای ازجمله این مشکلات می‌باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه مهندس فیلی یکی از پیشکسوتان نظام مهندسی و درواقع بنیان‌گذار سازمان نظام مهندسی لرستان می‌باشد، انتظار می‌رود شهردار محترم و همکارانشان یکی از معابر و یا میادین اصلی و یا بوستان‌ها واقع در شهر خرم‌آباد را به نام مهندس فیلی نام‌گذاری نمایند.

بختیاری در پایان اذعان داشت: امیدوارم این‌گونه جلسه تداوم داشته باشد و بتواند بخشی از مشکلات و موانع بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری را برطرف نماید.

در ادامه جلسه مهندس محمد شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری بیشترین تعاملات را باهم دارند و مکمل همدیگر به‌خصوص در بحث شهرسازی و ساخت‌وسازهایی که در سطح شهر انجام می‌شود، هستند.

وی ادامه داد: موارد مطرح‌شده توسط رئیس سازمان نظام مهندسی ، مواردی به‌حق و درست می‌باشد که رعایت این موارد باعث می‌شود یک ساختمان اصولی و فنی داشته باشیم و با کمال میل از پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کنیم.

شهردارخرم آباد با بیان اینکه بحث ساختمان های غیر مجار به دو بخش مربوط به مسکن و املاک دولتی و مالکین خصوصی هستند، افزود: در این خصوص ادعا نداریم که کاملا جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شده است، ولی به شدت کنترل و برخورد می شود.

شریفی مقدم بیان کرد: مهندس فیلی به گردن شهرداری حق دارد و از پیشنهاد سازمان نظام مهندسی مبنی بر نام گذاری یک مکان به نام مهندس فیلی استقبال میکنیم و به محض رسیدن درخواست آن‌ها را به شورای شهر میفرستیم و در صورت تصویب در شورا حتما اجرا می شود.

گفتنی است ،در این جلسه آقایان مهندس خدامی، مهندس جی افرام و مهندس بارانی از اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان حضور داشتند و پیشنهاد‌هایی ازجمله تداوم جلسات هم‌اندیشی دو دستگاه و ایجاد کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان شهرداری و نظام مهندسی تا رسیدن به یک طرح عملیاتی را ارائه نمودند.
انتهای پبام/