استعلام و پرداخت تخلفات رانندگی در لرستان از طریق ارسال پیامک انجام می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: امکان اطلاع شهروندان از جرائم یا تخلفات رانندگی، میزان نمره منفی گواهینامه و پرداخت دیون معوقه از طریق سایت راهور یا سامانه پیامکی در استان فراهم شده است.

سرهنگ مرتضی چغلوند ، با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکیاظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و اعلام وضعیت قرمز مراکز خدمات خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آماده ارائه خدمات غیرحضوری در استان است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با گرفتن شماره ۱۲۰ پاسخ تمامی سوالات خود در در رابطه با صدور گواهینامه، شماره‌گذاری و غیره را دریافت و نیاز به حضور در مراکز خدمات راهنمایی و رانندگی نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان عنوان کرد: خدمات غیرحضوری پلیس راهنمایی و رانندگی شامل مشاهده جرائم یا تخلفات رانندگی، میزان نمره منفی گواهینامه و پرداخت دیون معوقه از طریق سایت راهور ۱۲۰ یا سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان جهت استعلام نمره منفی خود باید شماره گواهینامه خود را به شماره پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند و همچنین جهت اطلاع از تخلف خودرو شماره وی آی ان (vin) پشت کارت خودرو به این سامانه پیامکی ارسال کنند.

چغلوند گفت: شهروندان جهت دریافت شناسه پرداخت تخلفات می‌توانند وی آی ان(vin) پشت کارت خودرو و ستاره را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰ ارسال کنند و خلافی را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تجمع شهروندان به‌دلیل کارهای ضروری در مراکز خدمات مراکز ساعت کاری این مراکز تا ساعت ۱۶ است ولی چنانچه صف دریافت خدمات طولانی شود این مراکز تا آخرین نفر که در صف حضور دارد خدمات ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/