افزایش ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی لرستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش ضریب حفاظتی تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی این استان با آغاز فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی محیط زیست ،مهرداد فتحی بیرانوند در جریان بازدید از تالاب‌های پل‌دختر گفت: با آغاز فصل بارندگی و افزایش جمعیت پرندگان آبزی وکنار آبزی در تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان، ضریب حفاظتی این مناطق افزایش می‌یابد.

وی افزود: با افزایش تعداد نیروها در زیستگاه‌های حساس آبی و پاسگاه‌های محیط‌بانی مستقر در حوزه استحفاظی تالاب‌ها، افزایش تعداد گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی در اطراف تالاب‌ها و نیز استفاده از ظرفیت همیاران و تشکل‌های زیست محیطی، نسبت به تامین امنیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان اقدام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در اواخر پاییز و اوایل زمستان در زیستگاه‌های آبی استان ،گفت: این اقدامات حفاظتی ضمن تامین امنیت این پرندگان موجب ماندگاری بیشتر آنها در زیستگاه‌های آبی استان می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌ها و منابع آبی استان، شاهد توسعه رونق گردشگری زیست محیطی در قالب بحث پرنده نگری در استان باشیم.

فتحی خاطر نشان کرد: لرستان با داشتن تالاب‌های کوهستانی و منابع آبی زیاد یکی از زیستگاه‌های مورد علاقه پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان می‌باشد که امیدواریم امسال با بارندگی‌های مناسب و به موقع شاهد حضور بیشتر پرندگان در منابع آبی استان باشیم.

انتهای پیام/