لزوم انعکاس اقدامات دستگاه های اقتصادی در خصوص تنظیم بازار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ، تاکید کرد: دستگاه های اقتصادی و نظارتی استان، اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل قیمت ها را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، بیست و هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان صبح پنجشنبه ششم آذر ماه به ریاست محمود ثمینی و با حضور محدود اعضا، با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی، برگزار شد.

محمود ثمینی نیز ضمن تقدیر از خبرنگاران و روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و همچنین جامعه سلامت و پرستاران و پزشکان مراکز بهداشتی استان، گفت:حرکت مجموعه مردم و مسئولین استان در مسیر سیاست های کلی دولت و ستاد های ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، نتایج خوبی را به دنبال داشته و امیدواریم با تداوم روند این همراهی ها و همکاری ها، در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت استان و انشاالله ریشه کن شدن ویروس کرونا در سطح استان و کل کشور باشیم.

وی افزود :موضوع افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف از جمله مرغ، یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان در روزهای گذشته بوده و لازم است دستگاه های اقتصادی و نظارتی استان که با مدیریت های صورت گرفته توانسته اند ثبات را در بازار برقرار نمایند، اقدامات خود را به صورت شفاف، اطلاع رسانی نمایند تا آرامش روانی در سطح استان حاکم گردد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان لرستان سپس با تاکید بر لزوم ثبت انبارهای مربوط به کالاهای اساسی و مصرفی و … در سامانه جامع انبارها، گفت: هر واحدی که از ثبت موجودی انبار خود در سامانه مذکور خودداری نماید متخلف محسوب شده و کالای وی مصداق کالای قاچاق است، حتی اگر تولید داخل باشد.  

وی گفت : آنچه در شرایط کنونی می تواند به بهبود شرایط استان در خصوص بیماری کرونا کمک کند، افزایش آگاهی های عمومی است و لذا از رسانه ها و نشریات محلی و همچنین صدا و سیمای استان می خواهیم همچون ماه های گذشته که در این خصوص اقدامات درخشان و موثری داشته اند، در جهت انعکاس مصوبات ستادهای ملی و استانی و ترغیب افکار عمومی به رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های ابلاغی اقدام لازم را بعمل آورند.

در ادامه ای جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت فرارسیدن سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع)، گفت: همراهی مردم با مسئولین در دور جدید محدودیت های اعلام شده، موجب خرسندی است و در طی یک هفته گذشته شاهد کاهش ترددهای غیر ضروری، کاهش برگزاری مراسمات مشمول تجمع های گسترده از جمله مراسم های عزا و عروسی و تعطیلی اصناف راس ساعت اعلام شده در سطح استان بوده ایم که جا دارد از همه اقشار مردم تشکر کنیم.

احمدحسین فتایی افزود: همچنین لازم است ضمن ابراز خدا قوت و خسته نباشید به جامعه پر تلاش سلامت استان، از اصحاب محترم رسانه، خبرنگاران و روابط عمومی دستگاه های اجرایی نیز به دلیل تلاش در جهت آگاهی بخشی به جامعه تقدیر شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان در پایان ابراز داشت: متاسفانه در طی چند ماهه گذشته بالغ بر ۳۰ نفر از خبرنگاران استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ضمن اعلام لیست مشخصات این عزیزان به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اقدامات حمایتی، از مسئولین ارشد استان نیز تقاضا داریم به این مساله نگاه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/