ایجاد بیش از ۳۲۰۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان لرستانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ، ۳ هزار و ۲۰۸ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان برای مددجویان ، ایجاد شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، امین کردعلیوند، با بیان اینکه توانمدسازی مددجویان یکی از اصلی ترین اهداف و برنامه های کمیته امداد است،گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۲۰۸ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و خانوارهای نیازمند ایجاد شده است.

وی افزود : در بعضی از طرحها بیش از یک نفر مشغول به فعالیت هستند که در این راستا بالغ بر ۴ هزار شغل ایجاد شده است.

کردعلیوند به جنسیت مجریان طرحهای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: از ۴ هزار شغل ایجاد شده ، ۲ هزار و ۴۸۰ نفر مرد و هزار و ۵۲۰ نفر، زن هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ، ضمن اشاره به موفقیت و پایداری طرح های اشتغالزایی این نهاد ، اظهار داشت : نیازسنجی مناسب، آموزش های فنی و حرفه ای و نظارت از جمله عوامل موفقیت و پایدارسازی این طرحها است.

وی بیان کرد: برای اجرا شدن این طرح ها ، ۱۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارت بانکی و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع این نهاد پرداخت شده است.

کردعلیوند به زمینه اجرای طرح های خوداشتغالی اشاره کرد و گفت : ۱۶۱۷ طرح دامپروری، ۱۱۱۸ طرح خدمات، ۱۷۳ طرح صنایع دستی، ۱۹۹ طرح کشاورزی، ۱۰۱ طرح خرید وسیله نقلیه عمومی و سایر مشاغل خانگی بوده است.

انتهای پیام/