جهاد پرسنل مخابرات بر بسترهای فضای مجازی و ارتباطی در زمان کرونا

سرپرست مخابرات منطقه لرستان،گفت :در کنار مدافعین سلامت، پرسنل مخابرات ایران و لرستان به صورت شبانه روزی برای روشن نگه داشتن چراغ آموزش در بسترهای فضای مجازی و ارتباطی تلاش کرده اند.

به گزارش همای سعادت،مهندس شمسی فر در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ، بیش از ۸۳ درصد دانش‌آموزان استان از بستر شبکه شاد و ۸ درصد ، از دیگر بسترهای فضای مجازی استفاده می کنند، اظهار داشت : ۹۲ درصد معلمان به شبکه های مجازی دسترسی دارند و امکانات آموزشی را به هم‌استانی ها ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ، مصرف لحظه‌ای اینترنت، قبل از شروع کرونا ، ۸ گیگ بود که بعد از کرونا به ۲۰ گیگ رسیده است عنوان کرد : تعداد ۲۳ هزار کاربر برخط، قبل از کرونا ، اکنون ۴۷ هزار نفر شده است.

شمسی فر، ادامه داد : پهنای باند اینترنت قبل از کرونا ، ۱۰ گیگ بود و اکنون به ۳۰ گیگ رسیده است که امیدواریم ظرفیت اینترنت لرستان در آینده نزدیک به ۴۰ گیگ افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلات شرکت مخابرات در ایام شیوع کرونا ، گفت: در این ایام با مشکل قطع و وصل اینترنت مواجه بودیم که با پیگیری‌های انجام شده تا حد زیادی کاهش یافته است و این تغییرات قابل‌لمس است.

در بخش ip آدرس مشکلی نداریم

سرپرست مخابرات لرستان یکی از دلایل عمده این مشکل را کمبود ip آدرس در کل کشور عنوان کرد و گفت : برای حل این مشکل ، مجبور شدیم از ip مشترکینی که بدون دلیل به اینترنت وصل هستند و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند، چنان چه در یک بازه زمانی مشخص که اوایل ، ۹۰ دقیقه بود و به ۶۰ و حتی ۳۰ دقیقه هم رسید، ip کاربری که از اینترنت استفاده نمی‌کند ، به‌ صورت نرم‌افزاری قطع و ip او در اختیار کاربر دیگر قرار داده می‌شود ، بدین ترتیب اینترنت کاربر اول قطع می‌شود و او ناچار است برای استفاده دوباره ، مودم را خاموش و روشن کند.

وی ادامه داد : برای حل این معضل ، ناچار شدیم از یک شرکت، ip اجاره کنیم و در حال حاضر در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.

شمسی ‌فر به سایر مشکلات در حوزه تلفن همراه گریزی زد و گفت : قطع و وصل‌اینترنت ،ضعف پوشش شبکه و کندی سرعت اینترنت و دیگر مشکلات در بخش ارتباطات همراه اول ، به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود : برای پیگیری این مشکلات و تحت‌فشار قرار دادن شرکت پیمانکاری لازم است که مستنداتی داشته باشیم، بنابراین از مردم می‌خواهیم که مشکلات موجود را به شماره های ۱۹۵ و ۹۹۹۰ اطلاع دهند تا زمینه رفع آنها فراهم شود.

انتهای پیام/