شهردار بروجرد خبر داد؛

پارک «ورشو» در بروجرد ایجاد می‌شود

شهردار بروجرد از احداث پارک «ورشو» در این شهر خبر داد.

به گزارش همای سعادت،یحیی عیدی بیرانوند در دومین همایش مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری بروجرد که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی برگزار شد،اظهار داشت:شهرداری بروجرد آماده کشف استعدادها و برنامه‌ریزی برای به‌ثمر رسیدن آنان بوده و تاکنون برای اجرای طرح پارک ورشو با سه مشاور مذاکره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ پروژه‌ای در شهرداری بروجرد بدون کار علمی و نظر پژوهشگران آغاز نمی‌شود و در طول سه‌ساله گذشته بیش از ۵۴ پروژه در راستای توسعه شهر بروجرد توسط شهرداری و شورای شهر اجرا شده است.

شهردار بروجرد اضافه کرد: راهبرد شهرداری برای ساله‌ آینده توسط پژوهشگران انجام می‌شود و برای رسیدن به توسعه شهری به ایده و نظر پژوهشگران نیاز داریم که در این راستا با دانشکده فنی چرخ‌کار قرارداد بسته شده تا سامانه ایده‌پردازی راه‌اندازی شود.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه این شهر دارای ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی است، تصریح کرد: به‌زودی شهرداری ویژه برای بافت تاریخی شهر بروجرد افتتاح می‌شود و خانه‌های تاریخی ارزشمند شناسایی و بازار تاریخی بروجرد مرمت و بازسازی خواهد شد.

او ادامه داد: بروجرد اولین شهر در لرستان است که ۶۳ دوربین‌های پلاک خوان ثبت تخلفات رانندگی نصب شده و آماده کار است.

شهردار بروجرد گفت:هم اکنون ۱۲ هکتار از پارک‌های بروجرد با پساب آبیاری می‌شود، ۲ مخزن با هزار مترمکعب احداث شده که فضای سبز شهری با پساب آبیاری شود اولین شهر در غرب کشور هستیم که مجوز را از وزارت نیرو گرفتیم.

عیدی بروجرد را شهر ملی ورشو دانست و خاطر نشان کرد: بروجرد شهر ورشو است و برای این امر یک پارک ورشو با المان‌های ورشو و احداث کارگاه‌های ورشو سازی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/