تحقق عدالت اجتماعی با پیاده سازی نظام هوشمند مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی لرستان، بر ضرورت هوشمندسازی مالیات تاکید کرد و گفت: پیاده سازی نظام هوشمند مالیاتی موجب تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

‍ به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ، هادی ملکشاهی، در جلسه معارفه خود، یکی از راه‌های خروج از اقتصاد تک محصولی را مالیات دانست و گفت: اگر بخواهیم نفت از بودجه خارج شود باید درآمد‌های جایگزین داشته باشیم و آن جایگزین، درآمد‌های مالیاتی است.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌ها و چشم اندازهای برنامه ششم توسعه و در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور، ضرورت ظهور و حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است، افزود: نظام هوشمند مالیاتی بستر تحقق مالیات عادلانه و مورد رضایت مودیان را فراهم می‌کند.

ملکشاهی با اشاره به این‌که اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی است، تصریح کرد: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و هوشمندسازی نظام مالیاتی، موجب شفافیت مالیاتی شده و جامعه را به سمت عدالت مالیاتی سوق داده و موجب جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

وی تکریم و افزایش رضایت‌مندی مودیان مالیاتی را سرلوحه اهداف اداره‌کل امور مالیاتی لرستان برشمرد و گفت: همکاران با سعه صدر، مدارا و انصاف با مودیان برخورد کنند و با برخورد شایسته با مردم، اعتماد آنان را به نظام مالیاتی افزایش دهند.
انتهای پیام/