تکمیل فیبر نوری بین استانی در سال آینده/دستگاههای حفار ، قبل از حفاری با مخابرات هماهنگی کنند

سرپرست شرکت مخابرات لرستان ،گفت :از برنامه‌ های ما این است که در سال آینده فیبر نوری بین استانی خرم آباد به دوره چگنی و دوره چگنی به کوهدشت و از کوهدشت به رومشکان و پلدختر را تکمیل کنیم.

به گزارش همای سعادت ، مهندس شمسی فر ،در نشست با خبرنگاران ، با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار کیلومتر در کل استان شبکه فیبر نوری در قالب‌های شهری، بین شهری و روستایی داریم، گفت : بیش از ۷۹۳ کیلومتر شهری، ۸۴۰ کیلومتر بین شهری و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

وی، عدم اتصال برخی از شهرستان‌ها از جمله پلدختر، رومشکان، کوهدشت و دوره چگنی به شبکه فیبر نوری استانی مخابرات را از مشکلات عمده مخابرات عنوان کرد و افزود: از برنامه‌های ما این است که در سال آینده فیبر نوری بین استانی خرم آباد به دوره چگنی و دوره چگنی به کوهدشت و از کوهدشت به رومشکان و پلدختر را تکمیل کنیم همچنین فیبرنوری خرم‌آباد تا پل کشکان احداث شده که بدلیل مشکلات اعتباری، این پروره متوقف شده است که درسال آینده این پروژه فعال می شود‌.

شمسی فر تاکید کرد : در خصوص پیشگیری و ممانعت از قطع شبکه های فیبر نوری در سطح استان، با تعامل و هماهنگی دستگاه های حفار از جمله راهداری ، شهرداری، گاز و راه و شهرسازی که بیشترین فعالیت پروژه های عمرانی را انجام می دهند با شرکت مخابرات لرستان ، مانع قطع فیبر نوری حتی در زمان کوتاه می شویم.

وی از شهروندان و دستگاهای حفار در سطح شهر، روستا و جاده‌ها خواست: که پیش از انجام هر گونه عملیات حفاری از طریق شماره تلفن ۳۱۰۰ با شرکت مخابرات اعلام هماهنگی کنند و با حفاری ناگهانی موجب آسیب به فیبر نوری و قطع آن نشوند.

شمسی فر با بیان اینکه در حوزه خدمات سرویس‌های تجاری دیتا در استان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک تجاری داریم که عمدتا بانک‌ها و ادارات دولتی هستند، اذعان داشت: بستر شبکه دولت و بانکداری الکترونیک بر همین بستر مخابراتی فراهم شده است و تعداد زیادی از ادارات کل و بانک‌ها به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

وی اظهار داشت : با هدف توسعه دولت الکترونیک آمادگی توسعه فیبر نوری در سطح ادارات و تمام بانک‌های سطح استان را داریم تا بستر فیبر نوری برای تحقق دولت الکترونیک فراهم شود.

وجود ۵۷۰ آنتن پوشش تلفن همراه در لرستان

شمسی فر خاطر نشان کرد: در حوزه تلفن همراه در سطح استان ، بیش از ۵۷۰ دکل مخابراتی بی تی اس(bts )داریم که بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تکنولوژی را پشتیانی می‌کنند که ۸۱۴ تکنولوژِی۲Gو ۵۰۰تکنولوژی۳Gو بیش از ۸۶۰ تکنولوژی ۴G را پشتیانی می‌کند.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان از وجود بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت همراه اول خبر داد و افزود : ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار سیم کارت آن اعتباری و ما بقی دائمی است

شمسی فر تصریح کرد : ضریب نفوذ سیم کارت‌های همراه اول در استان بیش از ۱۲۰ درصد است و این نشان می‌دهد که شهروندان اغلب بیش از یک سیم کارت دارند.

انتهای پیام/