دشمنی دشمنان انقلاب ، ریشه در رشد و پیشرفت نظام اسلامی دارد / حوادث سیاسی ، زمینه ساز بصیرت بیشتر مردم

دکتر علی خسروی ، با اشاره به اینکه در ۴۱ سال گذشته کشورمان روند رو به رشدی داشته است ،گفت : هر چه پیشرفت ما بیشتر شود ، دشمنی دشمنان، آشکارتر می شود.

اختصاصی_پایگاه خبری همای سعادت آنلاین _مسئول راهبردی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در گفت و گو با همای سعادت آنلاین ، اظهار داشت : کشور ما سالها ، زیر یوغ استعمار و قدرتهای استکباری ، نظامهای سلطنتی و پادشاهی بوده و بعد از این مدت طولانی ، یک نظام بر اساس اسلام و ارزشهای اسلامی و مبانی ارزشی روی کار آمد ، طبیعی است که از همان ابتدا، دشمنی ها آغاز شود و نظام اسلامی را متحمل خسارات و هزینه های فراوان کنند.

وی افزود : نظام اسلامی رویش ها و ریزش های فراوانی آن هم در بالاترین سطوح سیاسی داشته است و اگر ضعیف تر می شدیم و شکست می خوردیم ، دشمن به دشمنی هایش ادامه نمی داد ، پس مشخص است که انقلاب اسلامی ، در حال رشد است و بسیاری از دشمنی ها از جمله ترور دانشمند هسته ای کشورمان ، شهید محسن فخری زاده ، از روی استیصال است.

خسروی تصریح کرد : یکی از شاخصه های بصیرت ، تحلیل درست روند مبارزه دشمن است چرا که تحلیل نادرست، خود به ابزاری در دست دشمن تبدیل می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ، با بیان اینکه درصد فساد و خیانت در کشورمان ، در مقابل پیشرفتها ، درصد پایینی است ، به مقوله ی مهم امیدآفرینی اشاره و تصریح کرد : بعضی افراد ، شبهه پراکنی می کنند که کسانی هستند که دزدی و خیانت می کنند ولی با آنها برخورد نمی شود ، کاملا اشتباه است و بلکه در موعد و زمان مقرر ، به آنها رسیدگی می شود و مصلحت این است که برخی افراد تا زمان مشخصی در یک جایگاه باقی بمانند ولی در مقطع لازم ، با آنها برخورد خواهد شد.

وی به رویش ها ، موفقیت ها و پیشرفتهای کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه برخی افراد هنوز این موفقیت ها را نشناخته اند و در نتیجه نمیتوانند آنها را خوب معرفی کنند ، این موضوع نیز نشان می دهد که کشور ما در حال پیشرفت و رو به رشد است.

خسروی بیان داشت : کار دشمن ، ایجاد مزاحمت است و ما نباید توقف کرده و انحراف ایجاد کنیم ، چرا که در راس نظام اسلامی ما ، ولایت فقیه قرار دارد ، که در طول تاریخ بشریت ، اجازه انحراف را به نظام اسلامی نداده است ، تا روزی به همه ی اهداف بلند که مهمترین آنها ، تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور است دست پیدا کنیم.

این استاد دانشگاه، به اظهار نظرهای غربی ها در مورد اسلام و جمهوری اسلامی ، که حاکی از رشد روز افزون کشورمان است اشاره و خاطرنشان کرد : روند رو به رشد و پیشرفت نظام اسلامی ، هم وعده ی قرآنی و الهی است و هم استدلال عقلی و سیاسی دارد.

خسروی به بیان اهمیت دشمن شناسی پرداخت و با اشاره به اینکه گاهی کسانی ، شبهه ایجاد می کنند که اصلا دشمن نداریم ، گفت : ما در تمام سطوح اجتماعی، ملی و بین المللی دشمن داریم.

وی گفت : در حوزه ی علمی و دینی اینگونه است که ما کشور مسلمانی هستیم و ذیل اسلام ، قرآن ، سیره ی ائمه و واجبات و… هستند که همان مبانی دین ما هستند ، چنانچه کسی با این مبانی مخالفت کند ، دشمن ما است که شاخص ترین آنها هم استکبار جهانی است که کلکسیونی از همه دشمنی هاست و در تمام حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی با ما دشمنی دارد.

خسروی اظهار داشت : مبارزه با دشمن ، پشتوانه عقلی دارد و عقل حکم می کند هر کسی که با مبانی ما مخالفت کرد با او مبارزه کنیم که در دین مبین اسلام، این مبارزه و مرگ در راه خدا (شهادت) ارزش پیدا میکند همانطور که خداوند متعال در آیه ی ۵۲ سوره فرقان فرموده است : “فلا تُطِع الکافرینَ و جاهِدهُم به جهاداً کبیراً” ، که این آیه بیانگر سه نکته اساسی است ، اول اینکه برای اطاعت نکردن از دشمن ، باید قلبا او را نپذیریم ، دوم اینکه، باید با تلاش گروهی و جمعی ، مبارزه کنیم و سوم اینکه دشمن شناسی فقط شناسایی دشمن نیست و بلکه باید آن را در عمل، پیاده کنیم.

وی ادامه داد : این یعنی ، قرآن دستور دشمن ستیزی می دهد و برای این امر، هم باید او را بشناسیم و هم در عمل با او مبارزه کنیم و این همان بصیرت و دشمن شناسی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد : بصیرت، همان تشخیص درست در فضای مبهم است ، به این معنا که مردم باید بدانند ابزارها، اهداف و شیوه ی دشمن برای دشمنی چیست.

خسروی به تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله ی دشمن شناسی در بیانیه ی گام دوم اشاره کرد و افزود : خطاب اصلی ایشان به جوانان است ، چرا که این بیانیه راجع به دوره زمانی است که در آینده می آید و این جوانان هستند که آینده کشور را در دست خواهند رفت و رهبر انقلاب، با بیان خدمات ، مبانی، دستاوردها ، شرایط این دستاوردها و الزامات چهل ساله دوم ، به جوانان، روش می دهد که نقش اساتید ، دانشمندان و… در اینجا ضرورت پیدا می کند.

مسئول راهبردی سپاه لرستان به چهار گام اساسی که باید در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم برداریم اشاره کرد و افزود : شرح ، توضیح و تبیین بیانیه در بین اقشار مختلف مردم ، و مخصوصا جوانان و نوجوانان، گفتمان سازی ، تبدیل بیانیه به برنامه اجرایی در همه بخش های کشور و مطالبه گری جامعه ، چهار گام مهم در جهت اجرای بیانیه گام دوم هستند.

وی با کم رنگ ارزیابی کردن فرهنگ مطالبه گری و مخصوصا در استان لرستان ، یکی از ضعفهای مقوله ی دشمن شناسی را نبود مطالبه گری صحیح و در چارچوب اخلاق شرعی عنوان کرد و با تاکید بر نقش علما ، اساتید ، برنامه های مختلف در مساجد، مدارس ، سخنرانی ، رسانه های نشر و چاپ تصریح کرد :

فعالیت جدی در این حوزه ها و در راستای اجرای بیانیه گام دوم ، باید به تقویت فرهنگ مطالبه گری صحیح و مخصوصا در لرستان بینجامد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه مهم بصیرت و دشمن شناسی ، خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی، انقلابی منحصر به فرد و بی نظیر است که ضمن گسترش یافتن، الگو هم می شود و آنچه که مد نظر رهبر معظم انقلاب است ، تشکیل تمدن نوین اسلامی است که دستیابی به این هدف والا ، برای دشمنان سخت است و در موقعیت کنونی ، دشمنی هایش را همه جانبه، و شیوه ها و ابزارهایش را متنوع کرده است ، به همین دلیل است که امروز ، بصیرت و دشمن شناسی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خسروی به وجود رده هایی از افکار غرب گرایی در کشور و در وجود برخی مسئولین اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع ، اهمیت بصیرت و دشمن شناسی را در موقعیت کنونی ، ضروری کرده است چرا که این آسیب ، زمینه را برای امیدواری و تلاش بیشتر دشمن فراهم کرده است.

وی گفت: بعضی روشن فکرهای ما ، روشن فکرهای خواب زده هستند و اگر برخی افراد تا کنون در داخل کشور کم کاری کرده اند و برخورد جدی با آنها نمی شود

ولی در ۴۱ سال گذشته ، همه حوادث و دشمنی های دشمن و خیانت نادانان ، در مجموع باعث پیشرفت و رشد شده است ، به عنوان مثال ، یکی از مهمترین مسائل سیاسی کشور ، انتخابات است که بررسی کارنامه انتخابات ، در گذشته نشان می دهد که مردم به گرایشهای مختلف، رای داده اند که همین تفاوت در انتخاب باعث توجیه تجربی و شناخت مردم می شود چرا که اختیار کامل انتخابات به دست مردم بوده است و باعث تجربه ، رشد و بصیرت سیاسی شده و در نتیجه گاهی خطای عملکرد برخی مسئولین ، باعث رشد مردم می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اشاره ای هم به مهمترین حادثه تاریخ اسلام در روز عاشورا داشت و با بیان اینکه مردم در این روز ، عالی ترین رهبر دینی خود را با بی احترامی ، به شهادت رساندند گفت : این کار ، نتیجه بی بصیرتی خواص و عوام بوده است.

مسئول راهبردی سپاه لرستان تصریح کرد : می توان از بدترین تهدیدها ، بهترین فرصت ها را فراهم کرد ، همانطور که از دل حادثه عاشورا ، بهترین فرصت رشد ، مخصوصا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) ، فراهم آمد.

وی خاطرنشان کرد : این ویژگی فرهنگ اسلامی است ، که از دل حوادث، فرصت و رشد فراهم می شود و به همین علت است که در شرایط کنونی ، پیامد ترور و از دست دادن دانشمندان هسته ای ، قطع فعالیتهای هسته ای ، بی بندوباری اقتصادی، چشم امید داشتن به مذاکره، شکستن تحریم ، پیشرفت کشور، جهش تولید ، توجه به ظرفیت های داخلی و نیاز به مدیریت جهادی ، حاصل می شود.

مصاحبه : فاطمه شاه کرمی

انتهای پیام/