ضرورت اعطای مشوق های لازم برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: به منظور جلوگیری از مهاجرت پزشکان ضرورت دارد مشوق‌ها برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم توسط دولت تعیین شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، علاالدین شیخی در اجلاس ائتلاف زاگرس‌نشینان نظام پزشکی که به میزبانی لرستان و با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و یزد برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف ایجاد همدلی، در سازمان‌های نظام پزشکی استان‌های مذکور برای حل مشکلات مربوط به جامعه پزشکی تشکیل شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان اضافه کرد: تعرفه‌های پزشکی باید براساس قیمت تمام شده واقعی محاسبه و تعیین شود که در این راستا در دوره جدید سازمان نظام پزشکی این کار صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تعرفه اعلام شده توسط هیات دولت متناسب با قیمت تمام شده انجام نگرفت و این نقیصه می‌تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شود.

شیخی بیان کرد: ترکیب نامتوازن شورای عالی بیمه ناقص است و این درحالیست که ارائه کنندگان خدمات تنها دارای یک عضو و رای هستند و متاسفانه خریداران خدمت (سازمان‌های بیمه‌گر) می‌توانند هر گونه قیمت تعرفه را به دلخواه خود تعیین کنند بدون اینکه تورم سالیانه را محاسبه کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان عنوان کرد: موضوع دیگر مالیات است که در مناطق محروم می‌تواند موجب مهاجرت پزشکان از این مناطق شود.

ایلنا

انتهای پیام/