عدالت محوری در نظام سلامت در دستور کار قرارگیرد

ستاری گفت: خدمت رسانی در نظام سلامت باید با عدالت محوری همراه باشد و این مهم در دستور کارقرار گیرد.
 

به گزارش همای سعادت آنلاین ، بهرام ستاری دستنایی معاون استانداری لرستان، روز جمعه در همایش ائتلاف نظام پزشکی زاگرس نشینان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: این ائتلاف می تواند در ابعاد گوناگونی راهگشا باشد و همانگونه که نقش ارزنده نخبگان زاگرس نشین در عرصه های متعدد زبانزد است در بحث نظام پزشکی هم می تواند اینگونه باشد.
 
وی افزود: این جلسات بر مبنای یک حرکت راهبردی برای حل مشکلات فی مابین استان ها و به تبع آن در صنف سازمان نظام پزشکی است.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به پیشرفت های علوم پزشکی اشاره کردو گفت: موفقیت ها در علوم پزشکی در گرو مجموعه ها در نظام پزشکی بوده است.
 
وی  در خصوص بیماری کرونا افزود: علی رغم مشکلات گذشته در خصوص این بیماری امروز به یمن همین جلسات،هماهنگی و حرکت های مدبرانه نظام پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی و نظام صنفیکه به طورقطع حرفه های گوناگونی را پوشش می دهد به جایگاهی امن و از وارد کننده به صادرکننده واکسن رسیده ایم و همه اینها در پرتو هماهنگی مدبرانه و مدون بوده است.
 
ستاری یادآورشد: نظام پزشکی چون با سلامت مردم ارتباط دارد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود اما خدمات ارزنده آن را نمی توان نادیده گرفت.
 
وی به اهداف ۶ گانه ائتلاف به ویژه نظام صنفیدر عرصه نظام پزشکی اشاره کرد وافزود: اگر بخواهیم به ۲ ویژگی آن اشاره کنیم، حمایت از شاغلین در حرَف و بیماران را می توان نام برد و باید رویکرد این ۲ بر اساس عدالت باشد که برای گسترش بهداشت و سلامت در جامعه لازم است و به این منظور باید پاسخگوی انتظارات مردم و جامعه پزشکان نیز باشیم و کاستی ها را دنبال کنیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان این که به عنوان متولی نظام جمهوری اسلامی و مدیریت اجرایی نافی این نیستیم که کاستی وجود نداردگفت :یکی از رسالت های نظام پزشکی هماهنگ کردن چرخه مجموعه عوامل از جمله پزشک،زیرساخت ها و عوامل اجرایی است تا نقاط مثبت در جامعه نمود بیشتری داشته باشند .
 
ستاری دستنایی افزود: کلان نگری به منظور ائتلاف بین استان ها است و استان ها باید در توانمندی و کاستی هادر حوزه نظام سلامت یکدیگر را پوشش دهندکه ائتلاف می تواند نقطه اشتراک و اتحادی برای حل مشکلات صنفی از جمله بیمه سلامت، عدم پرداخت کارانه ها و غیره باشد که لازم است توسط نمایندگان مجلس قوانینی طرح و  وضع شود تا به حل مشکلات صنفی بیانجامد.
 
این گزارش حاکی است ؛همایش ائتلاف نظام پزشکی زاگرس نشینان با حضورمحمد رئیس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی،یحیی ابراهیمی نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام عبدیان  رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ، بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نمایندگان ۹ استان زاگرس نشین در سالن همایش های اداره کل راه آهن لرستان در ایستگاه بیشه برگزار شد.

انتهای پیام/