لرستان دروازه ورود زائران ایرانی به کربلاست/ غوغای دلدادگی به حسین (ع) در موکب های استان

مسئول موکب امام خامنه‌ای در خرم‌آباد،گفت:لرستان دروازه ورودی کربلاست،که انسان را ناخواسته وادار می کند تا در این راه تمام آسایش و مادیت خود را با خدمت به زائران عبدالله الحسین(ع) روانه کربلا سازد.

به گزارش همای سعادت،عصر امروز چهارشنبه جمعی از اصحاب رسانه لرستان با حضور در موکب های مرکز استان،از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به زائرین حسینی در موکب های مستقر قرار گرفتند با فعالیت‌های این موکب ها آشنا شدند.

در این بازدید چند ساعته که با همت و ابتکار عمل روابط عمومی و امور بین‌الملل استاندای لرستان انجام شد؛حضور پر شور و شوق مردم ولایت مدار و حسینی لرستان درخدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع)با بالاترین شفقت،اخلاص نسبت به دیگر نقاط در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و غوغایی از عشق و دلدادگی و وفاداری به سید و سالار شهیدان جلوه گری می کرد.از نهضت اربعین در تمام دنیا بعنوان یک نهضت تمام انسانی یاد می شود که این نهضت در یک استان مثل لرستان که جمعیت صددرصد شیعه را در دل خود پرورانده یک هویت جدید و جهانی به این نهضت بخشیده است.

در بازدید از موکب های آیت الله خامنه‌ای با مدیریت کریم خورشیدوند، موکب بسیج کارمندان حضرت امیر با مدیریت نظری و موکب شهدای ویسیان با مدیریت طولابی،اینگونه باید توصیف و تحلیل کرد که این موکب ها به معنای واقعی کلمه از جوش و خروش درونی و قلبی خود مردم هستند و دولت و نهادهای دولتی تقریباً کمترین دخالت را در شکل گیری و نوع خدمات دهی آنها به زائران دارند.در این موکب ها انگیزه های معنوی و روحانی در یک میدان بزرگ برای خدمت و عرض ارادت بیشتر و مخلصانه تر به زائران شهدای کربلا به شور و اشتیاق هر چه بیشتر در حال پیاده شدن است.در وصف و تحلیل از موکب ها،خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) گاهی بیانات و نوشته ها با شور و حال درونی تداخل پیدا می کنند،اما آنچه را که بدون هیچگونه کم و زیاد می توان گفت این است که ملزومات و ساختار این موکب ها فقط و فقط با عشق درونی به ائمه اطهار فراهم شده است.در این بازدید که معنویت بر آن حاکم بود باید یک پیام معنوی را به جامعه منتقل کرد؛موکب داری و خدمت در موکب های حضرت امام حسین(ع) ترکیبی از عشق،عقل و ارادت است که با خدمت در این مناسک معنوی باید منتظر یک تاریخ سازی مذهبی و سیاسی دیگر در جهان اسلام بود.

در جریان این بازدید که حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان در موکب امام خامنه ای حضور داشت،ضمن دیدار و گفتگو با مسئولین و اعضای این مواکب از نحوه خدمات رسانی و پذیرایی از زائرین و بررسی مشکلات بر رفع آنها به منظور گسترش دامنه خدمات تاکید کرد.

وی،ضمن استقبال از هماهنگی این بازدید،با تقدیر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش این رویداد خبری،کار رسانه را در انعکاس رویدادهای دینی و مذهبی ارزشمند و موثر عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان،گفت:موکب داری و خدمت به زائران در استان کاملآ جنبه مذهبی و دینی داشته و این عشق ریشه در تاریخ و فرهنگ مردمان ولایت مدار و شیعه این دیار دارد

کریم خورشیدوند،مسئول موکب امام خامنه‌ای،در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی،
مسیر عبور زائرانی است که از اقصی نقاط کشور قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند،همین موضوع باعث شده که مردم خود را برای پذیرایی از زوارحسینی با برپایی موکب‌های متعدد،آماده کنند.

وی،با اشاره به برپایی موکب اعظم امام خامنه‌ای خرم‌آباد از سال ۹۴،گفت: این موکب یکی‌از فعالیت‌های زیر مجموعه قرارگاه مردمی در ایام پیاده‌روی اربعین است که اربعین امسال وارد هشتمین سالگی فعالیت خود شده است.

خورشیدوند بیان کرد:با هدف خدمات‌دهی و تسهیل در امور زائران و معرفی استان،این موکب در کیلومتر ۵ محور بروجرد ـ خرم‌آباد بعد از پلیس راه ورودی شهر خرم‌آباد با محوریت مسجد آیت‌الله کمالوند برپا شده است.

وی افزود:خدمات رسانی موکب فقط توسط مردم خرم‌آباد صورت می گیرد و وابسته به هیچ نهاد یا سازمانی نیست و با پشتوانه مردمی به زائزین اربعین خدمات رسانی می‌شود.

مسئول موکب اعظم امام خامنه‌ای عنوان کرد:آشپزخانه‌ای که برای زائران در نظر گرفته شده به صورت ۲۴ ساعته دایر است و زائرین اربعین حسینی هر ساعتی از شب و روز می توانند از غذای گرم استفاده کنند.

وی،بیان داشت: در هر شیفت حدود ۲۰۰ نفر در این موکب به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

خورشیدوند تصریح کرد:لرستان دروازه و قدمگاه ورودی کربلاست،راه جدیدی را نشان می دهد که انسان را ناخواسته وادار می کند تا در این راه تمام آسایش و مادیت خود را با خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) روانه کربلا سازد.

وی گفت:موکب امام خامنه‌ای در مسیر ده‌ها کشور خارجی قرار دارد،حتی زائران اروپایی که از فرودگاه امام یا مهرآباد به کشور می‌آیند از مسیر ما و موکب ما به مراسم اربعین می‌روند.

مسئول موکب امام خامنه‌ای افزود:اربعین حسینی یک حرکت عبادی، سیاسی و معنوی است و موکب داران باید در کنار ارائه خدمات به زائران،در حوزه تعالی فرهنگی و معنوی و معرفت افزایی آنها در مورد اهمیت اربعین نیز تلاش کنند.

بنا به این گزارش،پذیرایی،اسکان،پارکینگ وسائل نقلیه،کفاشی،خدمات بهداشتی، درمانی و خودرویی و پاسخگویی به سؤالات شرعی از خدمات این موکب به زائران اربعین حسینی است.

فاطمه سعادت راد
انتهای پیام/