مانور «ایمنی در مقابل زلزله» در مدارس لرستان برگزار شد+تصاویر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان از اجرای مانور «ایمنی در مقابل زلزله» در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بیست و چهارمین مانور «زلزله و ایمنی»، روز سه شنبه هشتم آذرماه، همزمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» و با حضور دستگاه های امدادی و بر اساس دو محور «پناهگیری صحیح» و «خروج اضطراری» در مدرسه دخترانه «فدک» خرم آباد برگزار شد.

محمد قدمی اظهار کرد: این مانور با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند، افزود:آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

قدمی ادامه داد: کشور ما کشوری حادثه خیزی است و روز هشتم آذر که به عنوان روز ایمنی مدرسه نامگذاری شده تاکید بر این نکته است که اهتمام جدی‌تری در امر آموزش دانش آموزان داشته باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/