وام ارزان ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن در لرستان پرداخت می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن ویژه بافت‌های فرسوده با سود ۹ درصد در این استان به متقاضیان پرداخت می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین،”وحید کرم الهی” روز یکشنبه افزود: دولت جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده تسهیلات خوبی در قالب بند الف تبصره ۱۸ در نظر گرفته و مزایا و امتیازاتی نسبت به سایر تسهیلات در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: در این راستا به واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده شهری که دارای سند مالکیت  هستند ۳۰۰ میلییون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت می شود در صورتی که وام های مرسوم و سایر تسهیلات نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصد است.

کرم الهی ادامه داد: علاوه بر این رقم، ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد نیز ویژه واحدهای مسکونی بافت های فرسوده پرداخت می شود و وام ودیعه مسکن نیز به واحدهای تخریبی و در حال بازسازی تعلق می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: واحدهای مشمول این تسهیلات ۹ درصدی باید سند مالکیت داشته باشند که متقاضیان می توانند برای درخواست این وام به واحد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی مراجعه کنند.

 کرم الهی بیان کرد: شهرداری ها نیز برای اعمال تخفیف در عوارض صدور پروانه اعلام آمادگی کرده اند و با هماهنگی انجام شده مقرر شده است سازمان نظام مهندسی نیز، در ارایه خدمات مهندسی تخفیف هایی قائل شود تا مشوقی برای بازسازی بافت های فرسوده باشد.

وی بدون اشاره به سهمیه مشخص شده تسهیلات ارزان قیمت نوسازی بافت های فرسوده گفت: بخشی از سهمیه سال ۱۴۰۰ به علاوه سهمیه امسال قابل پرداخت است و متقاضیان باید هرچه زودتر برای استفاده از این فرصت اقدام نمایند.

ایرنا

انتهای پیام/