آغاز تصویربرداری سریال عروسکی «چی‌باد» در سیمای مرکز لرستان

تصویربرداری مجموعه‌ی عروسکی «چی‌باد» با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونین صداوسیمای مرکزلرستان آغاز شد.

احمدی سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان در مراسم آغاز تصویربرداری سریال عروسکی «چی باد»، گفت: ساختار عروسکی از ساختار‌های حرفه‌ای، تخصصی و اثرگذار تلویزیون است که سیمای مرکز لرستان از ظرفیت تولیدات این ساختار برخوردار است .

وی افزود:سری اول این مجموعه که در جشنواره ملی انیمیشن هم خوش درخشید و توانست ۳ تندیس این جشنواره را کسب کند؛ در۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای نوروز ۱۴۰۰ پخش شد.

احمدی بیان کرد: با موفقیت مجموعه عروسکی چی باد، این اعتماد ایجاد شد که از محل بودجه‌ی متمرکز سیمای استان‌ها یک مجموعه ۵۲ قسمتی برای این سریال مصوب شود تا جاذبه‌های گردشگری، گویش، لهجه، سوغات و لباس ۶ استان لرستان، خوزستان، اصفهان، همدان، کرمانشاه و قزوین، با تلفیق ساختار عروسکی و انیمیشن به تصویر کشیده شود وامروزنیز آغاز مرحله تصویربرداری این مجموعه ۵۲ قسمتی است؛ ۶۰ روز برای تصویربرداری این سریال عروسکی پیش‌بینی شده است و برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ آماده‌ی پخش می‌شود.

احمدی در پاسخ به این پرسش که سریال عروسکی «چی باد» ابتدا در شبکه استانی پخش می‌شود یا در شبکه‌های ملی، گفت: از آنجا که این مجموعه عروسکی از محل بودجه متمرکز سیمای استان‌ها تولید می‌شود، ابتدا باید در مرکز سیمای استان‌ها ارزیابی و بعد ان شاءالله در شبکه‌های سراسری و سپس در مرکز لرستان و سایر شبکه‌های استانی پخش شود.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان در پایان اظهار داشت برنامه‌ریزی شده که منبعد هر سال یک سریال عروسکی تولید کنیم و برای سالجاری علاوه بر مجموعه چی باد، سریال داستانی قصه‌های شیرین که در حال حاضر نگارش آن به اتمام رسیده در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تهیه و پخش خواهد شد.

انتهای پیام/