مدیرکل استاندارد لرستان؛

استاندارد راستی آزمایی سلامت محصولات است/انجام ۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه استاندارد راستی آزمایی سلامت محصولات است از انجام ۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، مرتضی رهنما روز پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به انجام ۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد:استاندارد یک ارزش و موضوع بین المللی است و در تمام دنیا با هر سلیقه‌ای باید آن را پذیرفت.

وی تصریح کرد:ایران در بین کشورهای دنیا از جایگاه خوبی برخوردار و گواهی های انطباق آن مورد تایید استانداردهای بین‌المللی است.

افزود: تمامی صاحبنظران در زمینه کالا،تولید و تغییر محصول معیارهایی را مشخص می‌کنند که باید ایمنی و سلامت مردم و جامعه را تامین نمایند بنابراین استاندارد، راستی آزمایی سلامت محصولات است.

رهنما با بیان اینکه رعایت استانداردهای لازم در تمامی حوزه‌ها ضروری است گفت:واحدهای تولیدی بیشماری از لرستان زمینه کسب عنوان برتر را دارند چراکه استانداردهای تعیین شده را رعایت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: چنانچه واحدهای تولیدی شرایط خوب تولید، ایمنی کارگران، ملزومات و استانداردهای لازم برای سلامت غذا و مواد خوراکی را رعایت کنند پس از معرفی و تایید صلاحیت، به سرباز خط مقدم کیفیت تبدیل می‌شود.

رهنما اظهار داشت: واحدهای تولیدی باید حداقل الزامات در خصوص استاندارد را داشته باشند در غیر اینصورت برخورد می‌شود چراکه باید کالای استاندارد در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ایران در رده های خیلی خوب بین المللی و صاحب نظر استاندارد قرار دارد گفت: همه از واژه استاندارد استفاده می کنیم ولی شناخته شده نیست.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: ۲۲۴ واحد تولیدی استان تحت نظارت استاندارد هستند و این تعداد واحد، حدود ۴۴۰ پرونده از استاندارد دارند.

وی همچنین از صدور ۳۱ پروانه در ۶ ماهه نخست امسال در استان خبر داد و افزود:۵۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی استان انجام گرفته است.

ایرنا

انتهای پیام/