انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های مردم به دوران شکوفایی رسیده است

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت:انقلاب اسلامی با وجود تمام چالش ها و فتنه های دشمنان، با مجاهدت های بی نظیر مردم به دوران شکوفایی و موفقیت رسیده است.

به گزارش همای سعادت، به مناسبت ایام الله دهه فجر نشست بصیرتی انقلابی، در سالن جلسات اداره کل دیوان محاسبات با حضور جمالی نژاد مدیرکل دیوان محاسبات استان، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، معاونین و کارکنان این اداره کل برگزار شد.

در این نشست، جمالی نژاد با بیان اینکه مهمترین شعار مردم ایران در انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بوده است، اظهار داشت: ایران در دوران قبل از انقلاب به طور کامل وابسته و کلیه تصمیمات، برنامه ریزی ها، اجرا و بهره برداری های تمام امور در دست بیگانگان بود اما امروز استقلال و عدم وابستگی از دستاوردهای انقلاب است.

جمالی نژاد ادامه داد: در تمامی امور اعم از سیاسی، فرهنگی، دفاعی و نظامی و به خصوص اقتصادی ،بیگانگان بر کشور مسلط بودند به نحوی که امتیازات و قراردادهای استعماری توسط کشورهای شرق و غرب بر کشور ایران قبل از انقلاب تحمیل شده بود،اما توانستیم با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی، حمایت و ایمان مردم، نظام سلطه را طرد و حذف کنیم و بیش از ۴۰ سال است که با توانمندی نظامیان و حمایت مردم این مسیر را طی کردیم.

این مسئول افزود:بخش بزرگی از اقتدار و موفقیت ملت ایران توسط مجاهدت های سپاه، بسیج،نیروی نظامی و انتظامی و سایر دستگاههای دولتی حاصل شده است و امروز باید همگان جهت ارتقای امنیت و توسعه کشور تلاش بیشتری کنند.

وی در خصوص نقش و رسالت دستگاه نظارتی دیوان محاسبات اظهار داشت: امروز شفافیت مالی، کارآمدی نظام اداری و مالی، مبارزه با مفاسد مالی و رفع انحرافات از دغدغه ها ومطالبات اساسی جامعه و مورد تاکید تمام ارکان و مسولان به ویژه رهبر معظم انقلاب است که در این راستا دیوان محاسبات، ترک فعل دستگاه های اجرایی، انحراف از برنامه های مصوب و قوانین بودجه سنواتی و سایر قوانین و مقررات لازم الرعایه و بالا دستی را بصورت منظم و مستمر در ابعاد مختلف، رصد و پیگیری می کند.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه در راستای اقدامات و فعالیت‌های نظارتی دیوان ، در روز دهها مکاتبه با دستگاه های اجرایی انجام می شود ،ادامه داد: نتایج خوب و موثری در این بررسی ها در بخش منابع و مصارف بودجه و عملکرد دستگاههای اجرایی حاصل شده و در مواردی که دستگاه ها اقدامات لازم و یا اصلاح رویه ننموده، از مسیر قانونی پیش بینی شده، گزارشات و انحرافات پیگیری خواهد شد.

جمالی نژاد عنوان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی و نظارتی استان در جهت هم افزایی و برقراری انضباط مالی و پیشبرد امور تعاملات خوبی دارند، و گزارش ها نیز به روز و عملکرد استان در مقاطع دو ماهه در حال رصد و پیگیری می باشد، همچنین سامانه ۱۹۸در راستای ارتباط با مردم و پیگیری گزارشات مردمی راه اندازی شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان گفت: امروز بسیاری هستند که تابش نور نظام اسلامی ایران برای آنها سخت است و دنبال تفرقه افکنی هستند و از راه‌های مختلف فرهنگی، توطئه و فتنه انگیزی در صدد دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب هستند و می‌خواهند جلوی حرکت مردم در سایه اسلام را بگیرند.

وی یادآور شد: دنیا امروز به گونه‌ای است که مستبدین نمی‌خواهند اسلام منافع آنها را به خطر بیندازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان با‌بیان اینکه جهاد تبیین یعنی فرد انقلابی بتواند واقعیات را به صورت صحیح، متقن، درست و اقناعی برای مخاطبانش با بهترین تکنیک‌ها و روش‌ها ارائه کند، یکی از روش‌های دشمن را نفرت‌افکنی و خشمناک کردن مردم ذکر کرد و ادامه داد: بعضی فتنه‌ها دنبال براندازی هستند و بعضی نیز به دنبال مهار قدرت هستند.

این مسئول یادآور شد: فتنه‌های اخیری که در کشور ما توسط دشمن طراحی و انجام شد برای این است که می‌دانند توانایی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارند و به‌دنبال مهار قدرت جمهوری اسلامی هستند و برای رسیدن به قدرت‌ها و اهدافی که دنیای غرب برای خودش در نظر گرفته جمهوری اسلامی را مانعی برای رسیدن به این اهداف می‌دانند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین درویشی در حاشیه مراسم نشست بصیرتی انقلابی، از نمایشگاه عملکرد دیوان محاسبات استان لرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/