برای پیشگیری از پوکی استخوان چه کنیم؟

برای پیشگیری از پوکی استخوان روش های ساده زیادی وجود دارد که با عمل به آنها می توان از ابتلا به این بیماری در امان بمانیم.

همای سعادت- با وجود آمار بالای ابتلا، راهکارهایی برای پیشگیری از پوکی استخوان وجود دارد که رعایت آن‌ها، سلامت استخوان‌های شما را در سنین بالا تضمین می‌کند. هر چه زودتر به فکر حفظ سلامت استخوان‌های خود باشید، در ۵۰ سالگی و بعد از آن وضعیت بهتری خواهید داشت.

سیگار نکشیدن
توجه داشته باشید سیگار کشیدن یکی از عواملی است که موجب تخریب استخوان‌ها و بالاتر رفتن میزان شکستگی در استخوان می‌شود.

داشتن آگاهی کامل از شرایط خود
همان‌طور که گفتیم متأسفانه بیماری پوکی استخوان می‌تواند تا مدت‌ها بدون هیچ علامتی در بدن بیمار باعث تخریب استخوان‌ها ‌شود. در صورتی که هر فرد، معاینات و چکاپ‌های پزشکی خود را به طور کامل و منظم پیگری کند، می‌تواند قبل از آنکه دیر شود این بیماری خاموش را ریشه‌یابی کرده و آن را درمان کند. آگاهی نسبت به عوامل خطر فردی مانند کاهش قد، ژنتیک، بیماریهای زمینه ایی، مصرف دارو و پیشگیری از یائسگی زودرس در بانوان کمک موثری در حفظ و نگهداری بافت استخوانی ما می کند.

مصرف مکمل‌ها برای پیشگیری از پوکی استخوان
افرادی که ریسک ابتلای آن‌ها به پوکی استخوان بالاست، مانند زنانی که در دوران پس از یائسگی قرار دارند، خانم‌های باردار، افرادی که در سابقه خانوادگی آن‌ها این بیماری دیده شده و… بهتر است به پزشک مراجعه کنند و با توجه به شرایط فیزیکی و سابقه خانوادگی خود از داروهای پیشگیری از پوکی استخوان استفاده کنند.

جلوگیری از افسردگی
محققان معتقدند که افسردگی موجب کاهش تراکم استخوانی می‌شود و رابطه مستقیمی بین افسردگی و کاهش تراکم استخوانی وجود دارد. بنابراین اگر از افسردگی رنج می‌برید، حتما در کنار درمان آن، برای کنترل وضعیت تراکم استخوانی خود نیز به پزشک متخصص مراجعه کنید.

انتهای پیام/