خبرنگاران نقش مهمی در ارتقا سلامت و بهداشت جامعه دارند

دکترجفرسته،گفت:خبرنگاران نقش مهمی در ارتقا سطح سلامت و بهداشت مردم در جامعه دارند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر “عطا جفرسته”مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چگنی، در نشست گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت و حساسی است که می تواند بعنوان بازوان توانمند مدیران نقش مهمی در سازندگی ایفا کند.

وی افزود:خبرنگاران هم باعث ناراحتی و هم شادی مدیران هستند؛در مواقعی که ناراحتی ایجاد می کنند حتما کاستی و یا خطایی را گوشزد می کنند که نتیجه اش خوشحالی می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چگنی تصریح کرد:اگر خبرنگاران و این نشست های خبری نباشند، یقینآ بسیاری از مشکلات نه دیده خواهند شد و نه شنیده؛ پس ارتباط موثر مدیران با خبرنگاران لازمه ی ترقی و رفع مشکلات است.

جفرسته با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در ارتقا سطح سلامت جامعه، خاطر نشان کرد:هدف مجموعه مدیریتی شبکه بهداشت و درمان چگنی این است که در مدت حضور خود بعنوان خدمتگزار مردم؛جهت ارائه خدمات بهتر و ارتقاء جایگاه شبکه و بهداشت با خبرنگاران ارتباط موثر و مستمری داشته باشد.

جفرسته ضمن تشکر از فرماندار و امام جمعه شهرستان توضیح داد:به دنبال گسترش وضعیت بیمارستان و بخش بستری زنان و اطفال هستیم و در همین راستا دو متخصص اطفال به صورت روزانه در شهرستان مستقر شده اند.

وی ادامه داد:کارهای هسته ای و‌ مکانی سی تی اسکن در حال انجام است که امیدواریم تا چهار ماه آینده آماده شروع به کار شود.

در ادامه این نشست مهندس زینی وند رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و اهمیت کاری آنان، گفت:فلسفه خبرنگاری این است که اساس فکری و نظام ذهنی مدیران و جامعه را ارتقا داده و آن را به سمت پویایی سوق دهند.

وی افزود:ما به دنبال تعامل و ارتباط بیشتر با خبرنگاران هستیم و آماده هستیم تا از ایده های این قشر فرهیخته استفاده کنیم.

زینی وند ادامه داد: ما باید با همراهی خبرنگاران به دنبال کارهای کارشناسی شده باشیم بدین گونه که این عزیزان مسائل را با ما در میان بگذارند و ما هم با کمک و استفاده از همکاران کارهای کارشناسی را انجام دهیم و به مرحله اجرا برسانیم.

وی گفت:بهداشت یعنی ساختار که پیچیده گی بسیاری دارد و برای خدمات دهی مطلوب بهتر به دنبال ایجاد یک ساختار مشخص در آن باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چگنی ،گریزی به اقدامات انجام شده در سطح این شهرستان زد و اظهار داشت:حساسیت موضوع بهداشت در حمله ویروس کرونا مشخص شد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند “بهداشت باید احیا شود”.

وی افزود:سطح اول مراقب از خانه بهداشت ها شروع می شود و به ترتیب به مراکز و بیمارستان ها می رسد پس ما باید در همان نقطه اول که مراکز بهداشت هستند برای جلوگیری از مریضی ها و مراجعه به بیمارستان ها کارهای خود را درست انجام دهیم.

وی از تغییر ساختار در نیروی انسانی مرکز در شهرستان خبر داد و گفت:ما تا به حال کارشناس بهداشت سلامت روان نداشتیم که یکی از بزرگترین آسیب های ما بود اما با تلاش مدیر شبکه، این کارشناس را در شهرستان مستقر کردیم.

زینی وند در پایان به شاخص ها اشاره کرد و گفت:ما به دنبال ارتقا شاخص ها و رتبه های شهرستان در سطح دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم چرا که می شود کار کرد و نشد وجود ندارد.

انتهای پیام/