مدیرکل شیلات لرستان؛

شیلات یکی از پایه های اقتصاد لرستان است/تقویت ذخایر ژنتیکی آبزیان

مدیرکل شیلات لرستان با بیان‌ اینکه شیلات یکی از پایه های اقتصاد است از تقویت ذخایر ژنتیکی آبزیان استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، کیارش بیرانوند امروز،در سومین کنفرانس حفاظت از ماهیان ایران با تاکید بر ماهیان و حوضه آبریز تیگره که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان به دریا وصل نیست اما یک ظرفیت و شرایط خدادادی دارد و استانی پیشرو در صنعت شیلات است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر رودخانه‌ و خروجی آب استان ۱۱ میلیارد متر مکعب در سال است،افزود:علم شیلات را در لرستان بومی‌ سازی کردیم و یکی از پایه‌های اقتصاد در این استان محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعالیت دارند؛ تولید سالانه شیلات استان را ۳۲ هزار تن عنوان و تصریح کرد: همچنین ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال تولید می‌شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: با محیط زیست لرستان تعامل خوب و پایداری داریم و به دنبال انجام کارهای اقتصادی هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری استان را با هماهنگی محیط زیست و برنامه‌های حوزه زیست محیطی برطرف کنیم.

وی گفت:در کشور تولید خاویار ۱۸ تن و گوشت ماهی ۴۰۰۰ تن است درحالیکه در لرستان مجتمع‌ها و ظرفیت‌هایی برنامه‌ریزی شده و بیش از ۵ هزار تن گوشت ماهی تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: مجتمع‌های زیادی در کنار رودخانه سیمره مطالعه شده و برنامه داریم توسعه پایدار و اقتصادی را برای این استان ایجاد کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه اساتید دانشگاه لرستان پای کار آمدند و مطالعاتی را در سدها و رودخانه‌ها انجام شده تا ذخایر ژنتیکی آبزیان را تقویت کنیم، خاطر نشان کرد:همچنین با هماهنگی دانشگاه لرستان گونه‌ها را مشخص تا این ذخایر ژنتیکی تقویت شوند.

وی یادآور شد: لرستان یک ظرفیت خدادادی و شرایط ایده‌آلی دارد و این ظرفیت خوب می‌تواند فرصتی برای اقتصاد و اشتغال پایدار باشد.

انتهای پیام/