صدور و تحویل اولین شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در لرستان

جلسه رونمایی از تحویل شناسنامه های فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی  برای اولین بار در سالن اجتماعات سیاسی امنیتی استانداری لرستان  به ریاست دکتر ثمینی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و با حضور مهندس امیری پریان سرپرست ثبت احوال استان لرستان ، معاون اسناد هویتی ،حراست ثبت احوال ،خانواده رحیمی جهت اهداء شناسنامه به فرزندان آنها برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از روابط عمومی ،مدیرکل ثبت احوال استان گزارشی از روند صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی داد و  گفت : برابر قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان  با مردان خارجی اولین شناسنامه در لرستان برای فرزندان خانواده رحیمی در خرم آباد صادر و تحویل خواهد شد.

امیری پریان بیان کرد :برابرقوانین و مقررات مربوطه پس از بررسی های لازم در اداره کل امنیتی انتطامی استانداری و استعلام های مربوطه از جمله استعلام سند مادر ایرانی از ثبت احوال و متعاقب آن صدور و مجوزو ارسال به اداره کل ثبت احوال ، تنظیم سند سجلی و صدور شناسنامه در ثبت احوال مرکز استان انجام می شود .

دکتر ثمینیمعاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در این خصوص گفت: این اتفاق بزرگی است که در لرستان افتاده است و سند قانونی برای این متقاضیان صادر شده است و امروز پس  از طی روند فرایند اداری در کمترین زمان ممکن این سند قانونی که شناسنامه ایرانی است صادر و در این جلسه رونمایی خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مجموعه دست اندرکاران صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از جمله ثبت احوال استان لرستان ،امور اتباع خارجه و دستگاههای امنیتی استان،افزود: با صدور سند قانونی متقاضیان شناسنامه به آنان تحویل داده خواهد شد و انشالله بتوانند از تمام قوانین که مشمول افراد ایرانی است استفاده و تبعیت نمایند.

انتهای پیام/