فعالیت ۴۲۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در لرستان

دبیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان،گفت:۴۲۵ کانون در لرستان با عضویت بیش از ۲۷ هزار نفر فعالیت میکنند.

به گزارش همای سعادت ، محمد ابدالی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران ،
با گرامیداشت ۱۸ اسفند ، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد طبق مصوبه ۳۰۲ شواری انقلاب فرهنگی با هدف مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاسیس شده اند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با نیاز جوانان، نقش مهمی در جذب این قشر از جامعه به مساجد ایفا می کنند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از فعالیت ۴۲۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و اظهار داشت : در حال حاضر، بیش از ۲۷ هزار و ۹۲ نفر در این کانونها عضویت دارند.

ابدالی پور با اشاره اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود، بیان کرد : پارسال، ارزیابی فعالیت کانون ها در قالب پایتخت فهما و امسال با عنوان ایران قوی انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح ملی ایران قوی در قالب چهار موضوع قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایرانی است که باعث رشد بالندگی در فضای مساجد می شود و بستر جریان سازی گام دوم انقلاب را فراهم می کند.

ابدالی پور با بیان اینکه در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مسجد)، طرح ملی ایران قوی در قالب این رویداد بزرگ برگزار می‌شود، اذعان داشت : هدف این طرح، زمینه سازی رقابت سالم بین بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد درسامانه بچه های مسجد نسبت به پارسال ، رشد ۶۰ درصدی داشته است، گفت: این سامانه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک‌ گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌ گیری صحیح و دقیق راه اندازی شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت کانون ها در زمان شیوع بیماری کرونا، افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا فعالیت های این کانونها برای حمایت نیازمندان و مقابله با بیماری کرونا آغاز شده است.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا، اظهار داشت : با مشارکت خیران و افراد توانمند، کمک معیشتی نقدی و مواد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

ابدالی پور افزود: با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا ، تاکنون با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد ، ۶ مرحله گوشت گرم بین نیازمندان استان از جمله ایتام ، اقشار آسیب دیده از کرونا، افراد بی سرپرست و خانواده های بد سرپرست توزیع شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد : طی هر مرحله، هزار و ۲۰۰ بسته گوشت گرم یک و نیم کیلویی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

انتهای پیام/