رئیس جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

ماهان پروتئین سفید کوه در مسیر صادرات محصولات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،گفت:شرکت ماهان پروتئین سفید کوه در دو واحد آلایش خوراکی و غیرخوراکی دوباره به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش همای سعادت،سید عماد شاهرخی در بازدید از واحد بسته بندی و فرآوری ماهان پروتئین سفید کوه اظهار داشت:در آلایش خوراکی گوشت پروانه صادر شده است و در بخش غیر خوراکی نیز کارهای خوبی انجام می شود.

وی ادامه داد:صادرات توسط این واحد صورت نمی گیرد اما کارهای مقدماتی توسط همین مجموعه انجام و محصول توسط شرکت های دیگر صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: امیدواریم بر اساس نظام نامه ای و با اقدامات صورت گرفته، این واحد استانداردهای مورد نیاز و کد IR را دریافت نماید و بتواند محصولات را با برند استان به کشورهای مورد هدف صادر کند.

وی افزود:در حال حاضر بیش از ۱۰۰ تن محصول در سردخانه منتظر توافق با شرکت های صادر کننده هستند.

شاهرخی گفت: یک سری محصولات همچون هزار لایه، شاید در کشور خیلی مورد استفاده قرار نگیرند اما ارزآوری خوبی را به همراه دارند.

وی بیان کرد:تمام مراحل فرآوری هزار لایه در حال انجام است و آماده صادرات می باشد بنابراین لازم است تا با کمک سرمایه گذار و حمایت دامپزشکی، روند کار تسریع شود تا این واحد خودش راسأ هزارلایه را به کشورهای هدف و مقصد صادر کند.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که کمتر در استان به آن تئجه شده و مغفول مانده است بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم روند خوبی گرفته است.

بهره برداری از ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۱۳واحد در دولت سیزدهم، گفت:پنج واحد نیز تا دهه فجر سالجاری در استان به افتتاح می رسند اما نکته مهم این است از این واحدها حمایت شود تا بتوانند به کارشان ادامه بدهند و به حداکثر ظرفیت شان دست پیدا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: امیدواریم با مجموعه اقدامات و توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخشی از مشکل اشتغال استان حل شود و به سمت زنجیره های تولید و ارزش افزوده پیش برویم.

وی ادامه داد: هر چقدر این واحدها تقویت شوند قطعا ارزآوری بیشتر و بهتری را به دنبال خواهند داشت و به اقتصاد و اشتغال استان کمک خواهند نمود.

شاهرخی گفت: یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری در وزارت جهاد کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش است که به تبع در لرستان نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت:خوشبختانه در لرستان دو زنجیره ارزش «گل محمدی» و «شیلات» در بخش کشاورزی معرفی شده است و درصد هستیم تا با جذب و ورود سرمایه گذار بتوانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این حوزه ها تقویت کنیم و به سطح ایده آلی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/