۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می شود

قادری گفت: تلاش ما بر این است که مسکن و اشتغال مددجویان را تقویت و تامین کنیم که امسال قرار است ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای این عزیزان ساخته شود و یکصدهزار شغل پایدار ایجاد کنیم.

به گزارش همای سعادت آنلاین، همزمان با سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به لرستان و شهرستان بروجرد اولین گام از پویش «در محضر ولی‌نعمتان» با هدف استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در قالب نشست‌های صمیمانه و برگزاری مراسم افطاری برگزار شد.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این سفر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از رشادت‌های خانواده شهدا است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی بوده که این شجره طیبه بیش از ۴۰ سال است که خدمات ارایه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان یک جامعه آماری گسترده دارد که بالغ بر هفت میلیون نفر مخاطب دارد و این جامعه انواع خدمات را از سازمان به اتصال شرکای اجتماعی که مردم هستند دریافت می‌کنند.

قادری اضافه کرد: براساس ظرفیت سیاست کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد موظف هستیم از ظرفیت‌ آحاد گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم که خدمات شایسته را به جامعه هدف ارایه شود.

وی بیان کرد: بهزیستی سازمان تخصصی است که بخشی از جامعه هدف آن به هر دلیلی نقص در جسم آن به‌وجود آمده است که آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم در سال جدید براساس گشایشی که در بودجه بهزیستی شده است بودجه امسال به صورت برنامه محور پیش برویم.

قادری اظهار کرد: امیدواریم امسال برنامه‌های برای توانمندسازی جامعه هدف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش ساخته می شود افزود: از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تاکنون ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

قادری یادآور شد: امسال از محل تبصره ۱۶ و ۱۸، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که برنامه ریزی شده در صنایع متناسب با سازمان بهزیستی در زمینه اشتغال پایدار استفاده شود.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم برای ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، بهرام ستاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، مدیرکل بهزیستی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی علی محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی را در این سفر همراهی کردند.

علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به بروجرد با خانواده شهید علی جعفری پور(دارای فرزند دارای معلولیت) دیدار و ضمن بازدید از مراکز توانبخشی اعصاب و روان ابن سینا و مرکز نگهداری معلولان شهید احسان مطیعی بروجرد در جلسه شورای مدیران بهزیستی استان شرکت کرد.

انتهای پیام/