آسیب های اجتماعی ، مختص به قشر خاصی نیستند / نقش موثر آموزش، در مهار آسیب ها

ششمین جلسه ی کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که به ریاست دکتر ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری مریم پورسرتیپ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان ،گفت :آسیبهای اجتماعی به مثابه زنجیرهای به هم پیوسته ای هستند که مختص قشر خاصی نیستند ، دستگاههای متولی به وظایفشان عمل کنند.

به گزارش همای سعادت ، مریم پورسرتیپ، در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی سلامت زنان و خانواده با بیان اینکه، آسیبهای اجتماعی به مثابه ی زنجیره ای به هم پیوسته هستند و هریک با تنهایی می تواند زمینه ساز بروز سایر آسیب ها باشند ،اظهار داشت : اگر آسیب دیدگان و معضلاتشان ، ساماندهی و مدیریت نشوند، روز بروز بر تعداد این آسیب ها افزوده می شود و تنها راه مهار آسیب های اجتماعی، برخورد همه جانبه نگر با آنهاست.

وی افزود : برنامه ریزی درست و منسجم مهمترین اقدامی است که ضرورت دارد سازمان هایی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، کمیته ی امداد، دادگستری و سایر نهادهایی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با آسیب ها درگیر هستند، در برنامه ریزی هایشان دقت بیشتری کرده و علت آسیب ها را شناسایی و عواملی را که زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی هستند برطرف کنند.

مدیرکل امور اجتماعی ، آموزش را یک اصل ضروری دانست و اظهار داشت : اگر آموزش افراد توسط نهادهای متولی فراموش شود، آسیب ها ، مجال رشد بیشتری می یابند و همه ی اعضای جامعه را گرفتار می کنند.

وی ادامه داد : آسیب های اجتماعی متعلق به قشر و طبقه ی خاصی نیستند و تنها، شدت و حدت آن در مناطق مرفه نشین تا کمتر برخوردار متفاوت است و فرزندان هیچکدام از ما مصون از آسیب ها نیستند.

پورسرتیپ با تاکید بر نقش موثر دستگاههای متولی کاهش آسیب ها در طرح تقسیم کار ملی با هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردمی اذعان داشت : آنها باید وظیفه خودشان را بخوبی انجام دهند تا شاهد کنترل و کاهش آسیب ها باشیم‌.

انتهای پیام/