مدیرکل هواشناسی لرستان:

میانگین بارش‌های لرستان ۴۲۹ میلی‌متر ثبت شد

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:میانگین بارش‌ های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۲۹ میلی‌متر ثبت بوده است.

به گزارش همای سعادت، بهروز مرادپور روز جمعه در جلسه ستاد بحران با حضور رئیس ستاد بحران کشور بیان کرد: سامانه بارشی از عصر چهارشنبه در استان فعال و تا پنجشنبه شب ادامه داشت که بیشترین میزان در خرم آباد و بروجرد با ۴۲ میلیمتر و در کوهدشت ۳۱ میلیمتر بود.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی متوسط بارش استان ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد و در بلندمدت ۲ درصد کاهش داشته ایم.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: از ابتدای سال پنج هشدار زرد، ۲ نارنجی و یک قرمز صادر و تدابیری اتخاد شد و با حجم بالای بارش کمترین خسارت رخ داده است.

مرادپور عنوان کرد: درستی سنجی هشدارها در استان ۸۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: روزهای پایانی سال گذشته ۱۲۶ میلیمتر بصورت نقطه ای بارش بویژه در مناطق جنوبی استان ثبت شد.

وی با بیان اینکه نیمه جنوبی استان بیشترین خسارت خشکسالی را داشته است، ادامه داد: سامانه هشدار سیل یک ضرورت در لرستان است و ۱۱۴ ایستگاه باران سنجی در لرستان فعال است.

مرادپور گفت: لرستان نیازمند راه اندازی کامل سامانه هشدار سیل است که سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد، اما ۷۴ ایستگاه نیازمند تجهیزات جدید برای تکمیل این سامانه در سطح استان است.

وی افزود: رادار هواشناسی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان است و بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح بود که در استان فعال شد.

انتهای پیام/