آغاز سال تحصیلی با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:سال تحصیلی جدید با شعار«مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی» با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۷ هزار معلم در استان آغاز شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،رضا عزتی،روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر لرستان در هنرستان ولیعصر خرم آباد،اظهار داشت:سال تحصیلی جدید با شعار” مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی” با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۷ هزار معلم در استان آغاز شده است و تقارن اول مهرماه با هفته دفاع مقدس تبلور ایام تعهد،تخصص، مقاومت و آزادگی است که تمام فرهنگیان و دانش آموزان این مروز و بوم با آن آشنا هستند.

وی افزود:بی تردید،اساس سربلندی یک ملت تعلیم و تربیت صحیح می باشد که این مهم از سیاست های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی نبی مکرم اسلام(ص) بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به آموزش و پرورش ادامه داد:بنا بر منویات مقام معظم رهبری،عبور از گردنه های دشوار بدون توجه به آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و کلاس های درس سنگر آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تعالی و پیشرفت کشور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان،گفت:مدرسه یک محیط اجتماعی است و همه دانش آموزان با حقوق،تکالیف و فرهنگ جامعه خود آشنا می شوند به همین دلیل استعمارگران سعی در تحول مدارس ما دارند که باید راه را بر آنان بست و نسل انقلابی و مدافع نظام و رهبری تربیت کرد.

عزتی بیان کرد:استعمار فرهنگی سخت ترین نوع استعمار و شدیدترین نوع وابستگی است بنابراین فعالیت معلمان در مدارس کمتر از جهاد نیست و مقوله تربیت،فتح الفتوح محسوب می شود و نقش معلم همانند نقش فرمانده است.

وی افزود:فرهنگیان و معلمان نیز با تاسی از فرهنگ عاشورایی همواره ثابت کردند که پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند که در این راه یک هزار و ۱۰۰ معلم و دانش آموز شهید لرستانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

وی با اشاره به صعود ۶ پله ای لرستان در میانگین نمرات کنکور سراسری اظهار داشت:امسال برای نخستین بار در تاریخ نظام آموزش و پرورش لرستان یک دانش آموز موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور سراسری در گروه زبان خارجی شد همچنین کسب رتبه ۹ رشته علوم تجربی، ۲۷ رتبه ۲رقمی و ۱۵۵ رتبه سه رقمی از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت این استان است.

عزتی با اشاره به کسب موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان لرستان در مسابقات و جشنواره های کشوری،عنوان کرد:ساماندهی نیروی انسانی به نحوی انجام شده است که در شروع سال تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

وی گفت:توانمندسازی و دانش افزایی معلمان، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی، تدوین برنامه جامع پرورشی با محوریت مدیران حول سند تحول بنیادین، برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی با حضور چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مدیران و معلمان، برگزاری ۲ آزمون استخدامی ویژه آموزگاران ابتدایی، استثنایی و دبیران به تعداد ۲ هزار نفر و افتتاح ۷۶ طرح آموزشی با ظرفیت ۱۷۰ کلاس درس از اقدامات ستاد پروژه مهر استان است.

وی افزود:همچنین اجرای طرح شهید “پناهی” با جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز به تعداد ۱۶۸ آموزشگاه و بهره برداری ۵۰ مدرسه از این تعداد ، اجرای طرح شهید “عجمیان” در راستای شاداب سازی محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس، تامین کتب درسی و توزیع به موقع بین دانش آموزان، تشکیل کارگروه ماده ۱۸ جهت ساماندهی سرویس مدارس، اجرای ۸۰ طرح شهید” سلیمانی” و تحویل ۳۳ چمن مصنوعی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

انتهای پیام/