آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در لرستان

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: از ۲۲ خرداد ماه نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان شروع و اجرای طرح در پایگاه‌های ثابت و سیار سراسر استان از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، رضا عزتی امروز چهارشنبه در ستاد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان لرستان،اظهار داشت: از ۲۲ خرداد ماه نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان شروع و اجرای طرح در ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان لرستان از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی است، افزود: اولیا با حضور در مدرسه ثبت نام نوآموز خود برگه نوبت مراجعه به پایگاه سنجش خود را دریافت کنند.

عزتی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت خواهند کرد،گفت: طرح سنجش سلامت با هدف سنجش، غربالگری و تعیین جایگاه یادگیری نوآموزان در استان اجرا می‌شود و شناسایی، تشخیص و ارجاع به هنگام اختلالات به مراکز تخصصی موجب افزایش بهبود کیفیت یادگیری خواهد شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: نکاتی از جمله نحوه برخورد مناسب با نوآموزان و والدین آنها، تجهیز کامل اتاق سنجش شامل بینایی، شنوایی، جسمانی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سایر موارد مشابه جزو اولویت‌های ما برای نظارت بر این طرح است.

گفتنی است، این جلسه با حضور نماینده استاندار، نماینده اداره کل بهزیستی ، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی و سایر اعضا برگزار شد.

 خبر: علی خسروی

انتهای پیام/