آغاز طرح توسعه دندانپزشکی ویژه اقشار آسیب پذیر در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز طرح توسعه دندانپزشکی اجتماعی با همکاری آموزش و پرورش استان ویژه ‌اقشار آسیب پذیر خبر داد.

به گزارش همای سعادت، دکتر بهرام دلفان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در توسعه و گسترش دندانپزشکی اجتماعی و توجه به گروه‌های آسیب پذیر به خصوص کودکان
گفت: در این راستا همکاری با آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش بهداشت دهان و دندان، برای گسترده‌ترین گروه هدف که شامل معلمان، دانش‌آموزان، والدین و مربیان است، مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آموزش برای اولین بار در سطح استان به صورت حضوری و مجازی در حال اجرا است، افزود: هدف کلی این طرح، مقدم بودن اصل پیشگیری بر درمان و کاهش بار اقتصادی به خانواده‌ها و سیستم بهداشتی درمانی است و در قالب این طرح، آموزش حضوری و مستمر بهداشت دهان و دندان با حضور اساتید و دانشجویان در تمامی مدارس شهر خرم آباد در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:فلورایدتراپی رایگان دانش‌آموزان سطح شهر خرم‌آباد، آموزش تغذیه‌ی سالم و مفید به دانش آموزان و ارائه‌ی تغذیه‌ی سالم به آنها، همچنین آموزش نحوه‌ی صحیح مسواک زدن و برگزاری روزِ مسواک در مدارس از جمله برنامه‌های درحال اجراست.

وی، ادامه داد:برگزاری وبینارهای آموزش و پیشگیری بهداشت دهان و دندان به صورت مجازی در برنامه‌ی شاد برای والدین، مربیان و معلمان، برگزاری کارگاه حضوری برای معلمان در خصوص آموزش بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از پوسیدگی و اقدامات لازم در مواجهه با بیرون افتادن دندان‌های دائمی در کودکان از دیگر برنامه‌ها است.

دلفان گفت:علاوه بر آموزش‌های بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان، پایش مستمر آنها نیز صورت می گیرد که درنهایت معاینه‌ی تمامی دانش‌آموزان و ارجاع آنها جهت ارائه‌ی خدمات دندانپزشکی به دانشکده‌ی دندانپزشکی با رویکرد تکمیلی برنامه‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام/