آغاز فعالیت رسمی اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در لرستان

اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در لرستان، فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش همای سعادت،اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور درلرستان و پس از طی مراحل قانونی و انجام امور ثبتی،با نام “موسسه خیرین بهین زیست لرستان” با هدف ایجاد بستر مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست به عنوان بستر توسعه پایدار، ۱۹ شهریور جاری تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این خبر گفت: از دیرباز در بین مردم مسلمان ایران، خیرین خداجوی بسیاری وجود داشته است،اما فعالیت آن‌ها کمتر در حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه‌ پایدار بوده است، در حالی که زمینه‌های کار خیرین می‌تواند گسترده‌تر و یاری رسان در حل چالش‌های روز محیط زیست (تهدیدها و معضلات زیست‌محیطی) و جلوگیری کننده از حذف ذخایر ژنتیکی کشور باشد.

وی افزود:به منظور تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی با شناسایی و دعوت از خیرین با سابقه، مجرب و البته علاقه‌مند به محیط زیست در راستای تشکیل اولین مجمع خیرین محیط زیست در کشور اقدام کرد و پس از تشکیل جلسات متعدد و انجام مراحل قانونی، موفق شد اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور را با نام “موسسه خیرین بهین زیست لرستان” تاسیس و فعالیت آن را به صورت رسمی اعلام کند.

سالاروند،ضمن تشکر از دست اندرکاران این امر مهم به ویژه معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت زیست، اعضای هیات موسس و هیات مدیره و سایر ارکان این موسسه خیریه و همکاران آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: امیدوارم این اقدام مهم موجب پیشبرد اهداف سازمان و حفاظت هرچه بهتر از مواهب الهی و نیل به توسعه پایدار شود.

وی،از خیرین و علاقه‌مندان به میراث طبیعی کشور برای مشارکت در حفاظت از مواهب الهی دعوت به عمل آورد و خواهان کمک عموم مردم در چارچوب اصل ۵۰ قانون اساسی برای حفاظت از محیط زیست شد.

انتهای پیام/