مدیرکل فناوری اطلاعات لرستان خبر داد؛

آغاز واگذاری اینترنت فیبر نوری منازل و مشاغل در لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: واگذاری سرویس اینترنت فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در خرم آباد و دورود آغاز شده است.

به گزارش همای سعادت، مجتبی صارمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داست: کار احداث و راه اندازی زیرساخت اینترنت فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در مناطق یک تا سه شهر دورود و منطقه قاضی آباد خرم آباد به اتمام رسیده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت iran.fttx.ir و یا اپراتور‌های مربوطه برای خرید اشتراک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سرویس اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری از سوی اپراتور‌های آسیاتک و مخابرات در لرستان عرضه می‌شود،افزود: بر اساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مصوب شورای عالی فضای مجازی و در راستای این طرح، امکان دسترسی منازل، کسب و کارها، سازمان ها، مراکز آموزشی و پژوهشی به اینترنت با سرعت حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه فراهم خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تاکید بر اینکه اتصال مدارس به این شبکه پرسرعت، مصداق عینی عدالت آموزشی است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری است که با همین هدف، طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش در استان آغاز شد.

صارمی یادآور شد: بر این اساس باید ۸۰ درصد کسب و کار‌ها و منازل به این خدمت مجهز شوند که سهم لرستان معادل ۲۸۰ هزار مشترک است، اما هدف گذاری برای ارائه این سرویس به تمامی ۳۴۰ هزار مشترک انجام شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون ۲۱۵ کیلومتر عملیات حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان انجام شده و کار احداث فیبر (شوتینگ) نیز در ۷۰ کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در خصوص هزینه‌های این خدمت هم گفت: تامین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط‌های شخصی، هزینه‌های مختلفی برای خرید اشتراک از طرف اپراتور‌ها دریافت می‌شود.

انتهای پیام/