همزمان با هفته میراث فرهنگی؛

مرکز انجمن خیرین حوزه میراث فرهنگی افتتاح می‌شود

معاون میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:همزمان با هفته میراث فرهنگی، مرکز انجمن خیرین حوزه میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

به گزارش همای سعادت،زهرا بهاروند با اشاره به هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت:هر ساله از ۲۹ اردیبهشت تا چهارم خرداد برنامه‌های مختلفی با محوریت میراث فرهنگی برگزار می‌شود که این برنامه‌ها شامل جشنواره، مسابقه و برنامه‌های دیگری است که برگزار می‌گردد.

وی افزود:در همین راستا تجلیل از پیشکسوتان، عکاسان و مستندنگاران حوزه میراث فرهنگی، شب شعر، برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین، برگزاری همایش آخرین دستاوردهای باستان شناسی استان، رونمایی از دیوار فرهنگی مدرسه بعثت و دستاوردهای صنایع دستی نوجوانان برگزار خواهد شد.

معاون میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از افتتاح مرکز انجمن خیرین حوزه میراث فرهنگی خبر داد و گفت: این مرکز همزمان با هفته میراث فرهنگی و با حضور ۹ عضو افتتاح می‌شود.

بهاروند یادآورشد: در کل استان ۲ هزار و ۶۸۷ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس وجود دارد که برخی از این آثار بسیار ویژه و منحصر به فرد بوده و در طول سال به دلیل جذابیت تاریخی که دارند، گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

وی موزه‌ها را مکانی برای مرور زمان‌های گذشته برشمرد و یادآورشد: در استان هشت موزه وجود دارد که سالانه به طور متوسط حدود ۳۰۰ هزار نفر از موزه‌ها بازدید می‌کنند به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از موزه‌ها بازدید کرده‌اند.

معاون میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا آثار تاریخی که یادگار دوران‌های گذشته هستند به خوبی محافظت شود تا نسل‌های بعدی هم از دیدن این جاذبه‌های تاریخی لذت ببرند.

انتهای خبر/