آمادگی بانک پاسارگاد برای اجرای طرح تلمبه ذخیره ای سد “رودبار”لرستان

خدابخشی با اشاره به مدیریت و تجربه ی خوب بانک “پاسارگاد” در اجرای طرح های بزرگ،از آمادگی این بانک برای اجرای طرح تلمبه ذخیره ای سد “رودبار” لرستان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه شنبه، در جلسه وبینار این هفته که با موضوع تبیین و بررسی آخرین وضعیت طرح تلمبه ذخیره ای سد “رودبار” لرستان و با حضور مسئولان اجرایی شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در قانون بودجه این طرح در پیوست یک هم آمده است، و اعتبارات منابع عمومی هم استفاده و یک درصدی از طرح را اجرایی کردند، ولی به علت هزینه بالای اجرای طرح، مدت اجرای طرح، دوره ای ۵ ساله هزینه طرح هم با احتساب هزینه تورم، تعدیل و… بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: منابع اجرای این طرح، از طریق بودجه عمومی قابل تامین نیست و بایستی از سایر روش های تامین منابع مالی استفاده کرد.

خدابخشی به مدیریت خوب بانک پاسارگاد و کارهای انجام شده توسط این بانک از جمله خط انتقال گاز ایران به عراق به ارزش ۲/۲ میلیارد دلار اشاره و تصریح کرد: تجربه ی خوب این بانک، نشان می دهد که توان اجرای طرح هایی از جمله طرح تلمبه ذخیره ای سد رودبار را دارد.

وی در بخش دیگری، گزارشی از کارهای انجام شده طی هفته گذشته ارائه داد.

برگزاری جلسه با وزیر صنعت معدن تجارت،و پیگیری تمدید پروانه ۱۶ معدن که مجوز بهره برداری آن ها به اتمام رسیده بود و پیگیری برای ورود ماشین آلات کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز، برگزاری جلسه با قائم مقام بانک مرکزی برای تامین مالی بعضی از پروژه ها،برگزاری جلسه با معاون صدای سازمان صداوسیما، جهت همفکری و تاثیر مثبت در اخبار و اطلاعاتی که حقایق در آن ها وارونه جلوه داده می شود،برگزاری جلسه با معاون اجرایی رییس جمهور در ارتباط با اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان و برگزاری جلسه با مسئولان وزارت کشور از جمله برنامه های هفته ی اخیر بود که خدابخشی به آن ها اشاره کرد.

نماینده مردم الیگودرز گفت: علی رغم اینکه از طرف کمیسیون به بنده پیشنهاد سفر به کشورهای خارجی از جمله ارمنستان را داده اند ولی ترجیح داده ام مسائل و مشکلات شهرستان را پیگیری کنم، همچنین در همین راستا، ساعت ۲۱:۳۰ روزهای یکشنبه نیز، وبیناری با هدف بررسی مسائل و مشکلات استانی برگزار خواهیم کرد.

خبر: مهدی بابایی پور

انتهای پیام/