آموزش و اقامه نماز ، اولویت اول اقدامات اصلاحی و تربیتی است

سومین نشست شورای هم اندیشی و تحول اداری زندان های لرستان در زندان بروجرد برگزار شد .

به گزارش همای سعادت ،مدیرکل زندانهای لرستاناظهار داشت : اقامه نماز و تلاش برای آموزش و ترویج این فریضه الهی ، نه تنها یک تکلیف سازمانی است بلکه بعنوان مسلمان ، ما مکلف به برپا داشتن این معروف هستیم .

عبدالمجید کشوری در شورای هم اندیشی زندان های لرستان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی های رزمندگانی دانست که از همه هستی خود گذشتند تا مبادا ذره ای از خاک این سرزمین از دست برود .

وی افزود : امروز آنچه برعهده ماست تلاش در راه حفظ دستاوردهای ارزشمند کسانی است که با تمام وجود برای بدست آوردن آنها ایثار کرده اند .

مدیرکل زندان های لرستان فاصله گرفتن از معنویات را زیان بار توصیف و خاطرنشان کرد : آنچه مسلم است تنها راه فرار از تباهی و خسران ، حرکت در مسیری است که قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) برای ما ترسیم نموده اند .

وی اضافه کرد : نقش توجه و عمل به معارف اسلامی در بهبود شرایط زندگی و کاری ما می تواند بسیار حائز اهمیت باشد که در رأس این معارف ؛ نماز ؛ این هدیه بی نظیر الهی قرار دارد .

کشوری بیان داشت : اقامه نماز و تلاش برای آموزش و ترویج این فریضه الهی ، نه تنها یک تکلیف سازمانی است بلکه بعنوان مسلمان ، ما مکلف به برپا داشتن این معروف هستیم .

این مقام مسئول تصریح کرد : آموزش و اقامه با شکوه نمازهای جماعت در زندان ها ، اولویت اول فعالیتهای اصلاحی و تربیتی است .

وی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم سازمان مبنی بر عملی نمودن شعارهای امیدبخش اظهار داشت : اجرای اولویت های یازده گانه اعلام شده در دوران جدید می تواند فضای ارائه خدمت به زندانیان و خانواده های آنان را بیش از پیش مهیا سازد .

عضو شورای قضایی استان ادامه داد : همچنان رسیدگی به وضعیت قضایی زندانیان و تلاش برای رفع موانع پیش روی آنان در اولویت برنامه های سازمانی قرار دارد که اخیرا با استقرار دادیار ناظر بر امور زندانیان در زندانها این مهم نیز نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت .

کشوری بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد : با توجه به محدودیت منابع ضروری است با کار جهادی ، ایثارگرانه آمیخته با ابتکار نسبت به جبران کاستی ها اقدامات لازم را عملی نماییم .

مدیرکل زندان های لرستان در ادامه ، مقوله امنیت را همچنان مهمترین اولویت در اقدامات زندانبانی برشمرد و افزود : اهمیت زندانها بعنوان یکی از مراکز حساس نباید در هیچ مقطعی نادیده گرفته شود .

وی همچنین توسعه برنامه های مهارت آموزی و اشتغالزا را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کرد : توانمندسازی زندانیان در حوزه اشتغال و حرفه آموزی می تواند ضریب سلامت مددجو و جامعه را به شکل قابل توجهی ارتقاء بخشد .
انتهای پیام/