معاون میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اجرای طرح گردشگری «میزبان‌سبز» در لرستان

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت:طرح گردشگری «میزبان‌سبز» با هدف توسعه گردشگری روستایی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش همای سعادت،حجت‌الله عباسیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:استان لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و دارا بودن جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های طبیعی و تاریخی، هرساله میزبان جمعی از گردشگران داخلی و خارجی است از همین رو تلاش می‌شود تا شرایط گردشگری برای جذب گردشگر بیشتر فراهم شود.

وی از اجرای طرح «میزبان سبز» در استان خبر داد و افزود: این طرح در راستای فراهم کردن شرایط برای پذیرایی از گردشگران در مناطق گردشگری روستایی اجرا می‌شود که به دلیل اینکه روستاهای استان دارای مناطق بکر و دیدنی هستند، بهترین فرصت برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: در قالب اجرای این طرح، در روستاهایی که گردشگرپذیر هستند، خانه‌های سنتی و دارای بافت قدیمی که دارای استحکام لازم هستند، شناسایی شده و این خانه‌ها در واقع به واحدهای بوم‌گردی تبدیل می‌شوند.

عباسیان عنوان کرد: در برخی از روستاها، به دلیل کشاورزی که انجام می‌دهند و قطب‌های برخی از محصولات کشاورزی هستند، در قالب این طرح مراکز کشاورزی که قابلیت لازم کشاورزی را داشته باشند شناسایی و مجوز گردشگری کشاورزی صادر می‌شود و گردشگران تمایل زیادی برای بازدید از این مناطق دارند از همین رو در این روستاها این طرح اجرا می‌شود.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۳۰ خانه روستایی در استان شناسایی شده که این خانه‌ها برای میزبانی از گردشگران آماده می‌شوند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآورشد: شناسایی این خانه‌ها در راستای توسعه گردشگری روستایی نقش بسیار مهمی دارد و این طرح در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد.

عباسیان از اختصاص ۴ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری خبرداد و خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات برای اجرای پروژه‌های گردشگری در نظر گرفته شده که از محل تبصره ۱۸ اختصاص یافته است.

انتهای خبر/