رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

اجرای عملیات تکمیلی ایستگاه پمپاژ «قاضی‌آباد» دورود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای عملیات تکمیلی ایستگاه پمپاژ «قاضی‌آباد» دورود خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سید عماد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:عملیات اجرایی برق‌رسانی به ایستگاه پمپاژ «قاضی‌آباد»
شهرستان دورود که به‌دلیل عدم تامین شبکه برق مورد نیاز تا امسال به بهره‌برداری نرسیده،اکنون تامین اعتبار شده است‌‌.

وی به بیان اینکه طرح های ایستگاه پمپاژهای بخش کشاورزی استان درحال تکمیل وبهره برداری است، افزود: باتلاش همکاران درصدد هستیم طرحهای نیمه تکمیل راکامل وبه بهره برداری برسانیم وبه عنوان نمونه ایستگاه پمپاژ قاضی‌آباد شهرستان دورود که به‌دلیل عدم تامین شبکه برق تاکنون به بهره‌برداری نرسیده بود اکنون تامین اعتبار شده است.

شاهرخی درادامه گفت:اعتبار این طرح از ردیف‌های ملی و استانی، تامین اعتبار گردیده و عملیات اجرایی آن آغاز شده،تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: درخصوص این ایستگاه، دو ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت فشار به مساحت ۸۴۰ هکتار تکمیل شده و برای شروع به‌کار آن تکمیل سیستم برق‌رسانی مورد نیاز است.

شاهرخی درادامه بیان کرد:عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۸ در سطح ۸۴۰ هکتار، با سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت آبپاش متحرک طراحی و اجرا گردیده و با مجموع ظرفیت ۶۷۰ لیتر بر ثانیه از شبکه مروک تغذیه می‌شود.

بنابر این گزارش، تاکنون اقداماتی همچون خریداری کابل و تیرهای برق مسیر (به طول ۷ کیلومتر)، خریداری تجهیزات تخصصی برق ایستگاه پمپاژ و انجام چاله‌کنی صورت گرفته است.

انتهای پیام/