اجرای پایگاه‌های نوآوری در راستای جهش تولید با مشارکت ستاد اجرایی لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان از اجرای پایگا‌ه‌های نوآوری در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم و حمایت این ستاد اجرا می‌شوند.

به گزارش همای سعادت، مجید طائف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها را مشارکت حداکثری مردم در امنیت غذایی کشور دانست و اظهار داشت: در این طرح با همکاری ستاد اجرایی بیشترین محصول اساسی از مزارع دیم کشور برداشت می شود.

وی از اجرای پایگا‌ه‌های نوآوری در استان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال با مشارکت مردم و حمایت این ستاد و با هدف بکارگیری ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در راستای ارتقای کیفی و کمی عملکرد محصولات زراعی دیم، اجرا می‌شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان بیان کرد:در این پایگاه‌ها نکات فنی و فناوری‌های جدید در راستای الگوی کشت محصولات در دیمزارها ارائه می‌شود.

طائف؛ افزایش بهره‌وری تولیدات زراعی در دیمزارها را از دیگر اهداف پایگاه‌های نوآوری در راستای جهش تولید برشمرد و افزود: توسعه کشاورزی محافظتی و توسعه مکانیزاسیون از محور‌های اصلی طرح جهش تولید است.

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان گفت: ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان یعنی ۸۶ درصد تعهد ما در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است.

وی افزود: ستاد اجرایی در دو سال قبل ۳۸ میلیارد تومان برای تامین ماشین آلات، تامین نهاده‌ها و بیمه این طرح سرمایه‌گذاری کرده و ۳۰۰ مهندس کشاورزی در اجرای این طرح کمک می‌کنند.

انتهای پیام/