اجرای پویش حسینی «نذر خون» همزمان با آغاز ماه محرم در لرستان

مدیر کل انتقال خون لرستان گفت:پویش حسینی «نذر خون» همزمان با آغاز ماه محرم در استان اجرا می‌شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر علی سوری از اجرای پویش حسینی« نذر خون» از اول محرم تا آخر صفر در استان خبر داد و گفت: پویش نذر خون از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر در استان اجرا و افراد می‌توانند خون و فراورده‌های خونی خود را نذر کنند و با حضور در مراکز انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست، اما با توجه به نوعدوستی مردم و طرح نذر خون که چندسالی است در ایام محرم و صفر برگزار می شود، امیدواریم جوانان و اهدا کنندگان خون و عزادار حسینی از طرح نذر خون استقبال می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون لرستان عنوان کرد: همانطور که درایام ماه محرم حضور جوانان لرستانی در آیین‌های عزاداری البته امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی پررنگ است، برای اهدای خون نیز درسراسراستان پیش قدم باشند و با اهدای خون نجات دهنده کسانی باشند که چشم انتظار قطرات حیات بخش خون هستند تا جانی دوباره یافته و به زندگی برگردند و خانواده ای را شاد کنند.

وی بیان کرد: داشتن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال برای اهداکنندگان مستمر و حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم از جمله شرایط اهدای خون در پویش «نذر خون از اول محرم تا اربعین حسینی» است.

سوری با اشاره به نگرانی مردم پیرامون انتقال خون در شرایط کرونا و نحوه خون‌گیری در مراکز ،خاطرنشان کرد: مراحل خون‌گیری در مراکز اهدای خون استان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری صورت می‌گیرد و کارکنان با پوشش ماسک و دستکش از اهداکنندگان خون می‌گیرند و تخت‌ها مرتبا استریل می‌شود.

انتهای پیام/