اجرای ۲۶۵ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۵ طرح با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اشتغالزایی مددجویان این نهاد در استان اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا ،جاسم محمدی فارسانی بیان کرد: سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است که در این راستا امسال ۲۶۵ طرح با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درزمینه کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی و دامپروری اجرا شده است.

وی افزود: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ طرح اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شود و هزینه اجرای این طرح‌ها بیش از یکصد و ۹۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی تامین ‌شده است.

محمدی فارسانی ، با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا در زمینه کسب‌ و کار برای افراد آموزش ‌دیده اجرا می‌شود و حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

مدیر کل کمیته امداد لرستان ، ادامه داد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذیصلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد و رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: درسال گذشته پنج هزار و ۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

انتهای پیام/