ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از ارائه خدمات دندانپزشکی با همکاری دانشکده دندانپزشکی استان به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد.

به گزارش همای سعادت، رضا عزتی در دیدار با رئیس دانشکده دندانپزشکی لرستان با اشاره به خدمات علوم پزشکی به دانش آموزان و برپایی اردوهای جهادی در مناطق عشایری، اظهار داشت: این جای بسی خوشحالی است که پزشکان جوان و بومی استان دغدغه سلامت دانش آموزان و مردم مناطق کمتر توسعه را دارند.

وی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و ظرفیت شبکه شاد، افزود: این آمادگی وجود دارد که آموزش‌های بهداشت و دهان، راههای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و … در این شبکه در اختیار دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، توانمندسازی مربیان بهداشت و سلامت را یکی از رویکردهای آموزش و پرورش دانست و خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی، در این دیدار، باعنوان این موضوع که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هدف خدمات پزشکی و دندانپزشکی این دانشکده هستند، گفت: آمادگی لازم در خصوص آموزش بهداشت دهان و دندان، خدمت پیشگیرانه از جمله فلورایدتراپی و آموزش تغذیه سالم به دانش آموزان را داریم.

دکتر کامران آزادبخت، در ادامه این جلسه افزود: خدمات درمانی با پایین ترین تعرفه در دانشکده دندانپزشکی خرم‌آباد انجام می‌گیرد، همچنین برای دانش‌آموزان کمتر برخوردار به دستور ریاست محترم دانشگاه خدمات دندان پزشکی با تعرفه‌های بسیار کم و بعضا رایگان صورت می‌گیرد.

وی، پیشگیری را بسیار مهمتر از درمان خواند و خاطر نشان کرد:آموزش صحیح بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان،مربیان و خانواده‌ها باعث کاهش هزینه والدین در جهت درمان می‌شود.

انتهای پیام/