ارتقا خدمات تخصصی چشم پزشکی در لرستان/آموزش سواد سلامت به مردم در دستور کار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پیگیری تکمیل و ساماندهی خدمات چشم پزشکی و جذب متخصصان مورد نیاز در این استان خبر داد.

دکتر بهرام دلفان در سخنانی اظهار داشت: با توجه به عدم وجود مرکز تخصصی و جامع چشم پزشکی در استان و سرگردانی بیماران در سایر استان ها، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیر مجوز مرکز جامع تخصصی چشم شدیم.

وی افزود: علیرغم عدم موافقت وزارت بهداشت در این خصوص به دلیل محدودیت صدور مجوزهای تک تخصصی، کوتاه نیامده و پیگیر ساماندهی و تکمیل نیروی متخصص و فوق تخصص مورد نیاز در این رشته هستیم به طوری که در حال حاضر یک متخصص فوق شبکیه در بروجرد مشغول کار شده است و به دنبال جذب یک نفر دیگر از مشهد هستیم.

دلفان با بیان اینکه مردم لرستان به دلیل ضعف ‌زیرساخت های بهداشت و درمان از خدمات مطلوبی برخوردار نیستند،خاطرنشان کرد:همه تلاش خود را برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در این استان به کار خواهیم گرفت اما در این راستا نیاز است،آموزش سواد سلامت مردم در حوزه های عمومی در رده های سنی مختلف صورت گیرد که در اولین اقدام مراقبت های بهداشتی دهان و دندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:جامعه پویا جامعه ای است که از منابع انسانی سالم و‌ هوشمند و در عین حال مطالبه گر برخوردار باشد و ارتقای شاخص های سلامت نقش بسزایی در برون رفت استان از محرومیت خواهد داشت.

سعیده خورشیدوند

انتهای پیام/