از استاندار، انتظار نگاه ویژه داریم/ در کمیسیون تلفیق از حقوق مردم لرستان دفاع خواهم کرد

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، عضویت خود در کمیسیون تلفیق را دستاورد خوبی برای لرستان عنوان کرد و گفت: در این کمیسیون، از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و افزایش بودجه لرستان تا کنون صورت گرفته است.

به گزارش همای سعادت، دکتر مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، عصر شنبه یکم آبان در نشست با خبرنگاران که در سالن کنفرانس اداره کل کمیته امداد برگزار شد،اظهار داشت: اگر هر وزیری در دولت نسبت به حقوق مردم استان، کوتاهی کند بی‌درنگ از ظرفیت و ابزارهای قانونی نمایندگی مثل طرح، سؤال، تذکر و حتی استیضاح استفاده خواهم کرد و در راه دفاع از حقوق مردم لرستان کوتاه نخواهم آمد.

وی در خصوص انتخاب استاندار لرستان،افزود: رئیس جمهور قول داد استاندار ویژه برای لرستان مشخص کند و برای اولین بار در طول تاریخ لرستان هر ۹ نماینده لرستان در مجلس شورای اسلامی بر روی فردی توانمند،باسابقه که می توانست قوی ترین استاندار تاریخ لرستان شود جهت انتخاب برای استانداری استان به اجماع کامل رسیدند که این یک اقدام بی سابقه بوده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که نمایندگان در حوزه انتصابات دولت دخالت نکنند،گفت: در این خصوص از رهبرمان، اطاعت کردیم اما دولت اعلام کرد نمایندگان می توانند گزینه معرفی کنند، و گرنه قصد ورود نداشتیم.

محمودوند گفت: اکنون که استاندار جدید در منصب استانداری لرستان قرار گرفته است همه ما باید مرد و مردانه او را کمک کنیم و از او انتظار نگاه ویژه به لرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مخالفت بنده در بحث استانداری لرستان مخالفت با شخص خاصی نبود بلکه انتظار داشتیم دولت، قول های خود در زمینه استاندار ویژه برای لرستان عملی کند.

محمودوند تصریح کرد: هنوز هم انتظار داریم که به لرستان، نگاه ویژه شود و برای احقاق حق مردم، در تریبون ملت، با رهبر انقلاب صحبت خواهم کرد.

وی به موضوع شوتی‌سواری اشاره کرد و گفت: این پدیده، زاییده فقر و بیکاری در استان محروم لرستان است و تا زمانی که این مشکلات رفع نشوند شوتی‌سواری هم هست چون این جوانان از سر اجبار، در این راه قدم بر می‌دارند و بسیاری از آنها در چنگال مافیا هستند و پلیس نباید به سوی آن‌ها، گلوله شلیک کند.

وی، گریزی به بودجه لرستان زد و به افزایش بی سابقه بودجه ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: همواره در طول سال‌ها، از نظر بودجه‌ای و توسعه‌ای بر سر لرستان کلاه رفته است و به عنوان یک نماینده با حضور اثرگذار در کمیسیون تلفیق مجلس، مانع پایمال شدن حقوق بودجه‌ای و توسعه‌ای استان لرستان خواهم شد و همچنین از تریبون ملت، برای احقاق حق مردم لرستان، صحبت خواهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در حال حاضر مسئولان لرستان نمیتوانند بگویند جهت انجام خدمت به مردم مشکل بودجه داریم و تمام اسناد افزایش بودجه موجود است.

نماینده مردم خرم‌آباد  و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور در کمیسیون تلفیق طرح های پیشنهادی هر کدام از نمایندگان استان را ثبت کردم به عنوان مثال در این کمیسیون، قانونی که در مقابلش به شدت اعتراض کردم، بحث کاشت برنج در استان بود که خوشبختانه به نتیجه رسید و موجب شد که کشاورزان لرستان با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی توانستن از کشت برنج سود خوبی را به دست آورند و این اقدامات نتیجه بخش، برای من خوشحال کننده است.

محمودوند تاکید کرد: برای گرفتن حق آبه لرستان گروهی متشکل از متخصصان تشکیل داده‌ایم و این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و در بحث تخصیص آب رسما از رئیس جمهور محترم درخواست داشتیم که دستورات لازم را صادر کند.

نماینده خرم آباد و چگنی بیان کرد: استان لرستان در خصوص تخصیص آب و مهار آب های سطحی با مشکل مواجه است که در دولت جدید باید یک اقدام عملی جهت رفع این مشکلات صورت پذیرد.

محمودوند در خصوص وعده راه اندازی ” پتروشیمی “و” پالایشگاه” گفت: وزیر وقت نفت، مجوز خوراک صادر کرد و تا کنون برای جذب سرمایه گذار، با افراد زیادی صحبت شده و در این راستا جلساتی با مهندس ربانی از مسئولان ملی حوزه پالایشگاه، سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و ذوالنور برگزار شده است و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار به‌طور جدی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: از سرمایه‌گذاران برای حضور در لرستان استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای رفع موانع و تسهیل شرایط، بکار می‌گیریم.

انتهای پیام/