از ایده های نو و خلاقانه در آموزشهای مهارتی نوین استقبال می کنیم

ابراهیمی گفت: از ایده های خلاقانه که منجر به ایجاد شغل و احداث کارگاه‌های کوچک کارآفرینی شود، استقبال می کنیم.

به گزارش همای سعادت، میترا ابراهیمی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در جلسه مجازی با جوانان، به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که آموزش و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح جامعه است، اشاره کرد و گفت: این اداره‌ آمادگی لازم جهت اعطای مجوزهای لازم برای ترویج مهارت‌های نو و بروز در شاخه‌های مختلف به ویژه کشاورزی ،دامپروری،صنایع تبدیلی، گردشگری و میراث فرهنگی را دارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از جوانان که آیا آموزش‌های مهارتی می‌تواند منجر به اشتغال و کارآفرینی شود؟اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جدید سازمان بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی های نو در جامعه ، از ایده‌های خلاقانه که منجر به ایجاد شغل و همچنین احداث کارگاه‌های کوچک کارافرینی برای افراد شود، استقبال می‌کنیم و در این خخصوص، ایزنی‌هایی با صندوق کارآفرینی امید انجام‌شده که امیدواریم منجر به ایجاد شغل‌های جدید و کاهش بیکاری در جامعه شود.

هادیان دبیر مؤسسه چتر آرامش افلاک،از مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خواست تا به ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات ملی مهارت بپردازد.

مدیر کل فنی و حرفه ای در این خصوص اظهار داشت: المپیاد ملی مهارت هر سال در ۳ سطح شهرستانی،استانی و کشوری برگزار می‌شود که برگزیدگان کشوری به مرحله جهانی راه می‌یابند، این مسابقات، سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا با تاخیر برگزار شد و امسال این مسابقات در مرحله کشوری غیر از تیم مهارت آموزان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فنی و حرفه ای بصورت تیم های مستقل، حضور دارند.

وی افزود:هم‌اکنون ، ۱۵ نفر از لرستان، در ۱۴ گروه مهارتی به آزمون مرحله کشوری راه یافتند که امیدواریم مدال‌های رنگینی بدست آورند.

ابراهیمی در پاسخ به سوال یکی از جوانان درباره آموزش به افراد کم توان و معلول بیان کرد: با سازمان بهزیستی در سطح ملی و با اداره کل بهزیستی تفاهم نامه همکاری داریم و تاکنون بر اساس نیازسنجی های انجام شده از طرف ادارات بهزیستی در استان، آموزش های خوبی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: آموزشهای مهارتی علاوه بر بالابردن توانایی، سبب ایجاد اعتماد بنفس و خود باوری در این افراد می شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای تاکید کرد: به گفته حجت اله عبدالملکی ،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مهارت، یکی از حلقه های مفقوده بین تولید و اشتغال در جامعه امروز است که امیدواریم در آینده ای نزدیک، با توسعه فرهنگ مهارت آموزی، شاهد لرستانی فعال تر،ماهرتر و به دور از بیکاری باشیم.

انتهای پیام/