استانداردسازی ۶۰۰ کلاس درس در لرستان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: استانداردسازی ۶۰۰ کلاس درس این استان برای سال تحصیلی پیش رو در حال انجام است.

به گزارش همای سعادت،یونس بهاروند ایرانیا،در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:تاکنون ۶ هزار و ۵۴۲ کلاس درس استان استانداردسازی شده است و امید می رود استاندارد سازی یک هزار و ۶۷۶ کلاس دیگر نیز تا پایان دولت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس از سال ۹۲ و همزمان با کشور در دستور کار قرار گرفت،افزود:در آن زمان هشت هزار و ۸۱۸ کلاس درس لرستان نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی بودند که از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱،سیستم گرمایشی ۶ هزار و ۵۴۲ کلاس استاندارد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان ادامه داد:اکنون ۹ هزار و ۴۷۹ کلاس درس مدارس لرستان از سیستم گرمایشی استاندارد بهره مند هستند که از این مجموع ۶ هزار و ۸۷ کلاس تا قبل از سال ۱۴۰۰ استاندارد سازی و مابقی نیز در یکسال گذشته به این مجموع اضافه شده اند.

بهاروند ایرانیا اضافه کرد:در حال حاضر سیستم گرمایشی دو هزار و ۸۰۱ کلاس درس مدارس لرستان غیر استاندارد می باشد که هم اکنون استاندارد سازی ۶۰۰ کلاس با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی عنوان کرد:به جز کلاس های در دست اقدام،هم اکنون برای گرمایش یکهزار و ۱۴۴ کلاس درس استان از بخاری گازی،۹۸۷ کلاس درس از بخاری نفتی و ۷۰ کلاس درس از بخاری های چوب سوز استفاده می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه ۹۰ درصد سیستم گرمایشی استاندارد در سطح مدارس استان شوفاژ است،دامه داد:اکنون ۶۰۰ کلاس درس مدارس نیازمند تخریب و بازسازی،از بخاری گازی استاندارد استفاده می کنند اما نوع مدارس تخریبی است.

بهاروند ایرانیا اظهار داشت:مدارسی که از بخاری گازی،نفتی و یا چوب سوز استفاده می کنند در نواحی فاقد گازرسانی و اغلب در مناطق عشایری ززو ماهرو،بزنوید و کوهدشت هستند،بنابراین چاره ای جز استفاده از این بخاری ها ندارند.

ایرنا
انتهای پیام/