استقرار ۲۰ اکیپ بهداشتی درمانی در اجلاسیه شهدای زن لرستان

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه لرستان گفت:۲۰ اکیپ بهداشتی- درمانی و پشتیبانی و دو پست امدادی در اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان مستقر شدند.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ عبدالوحید ملک‌آرا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:با همت معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان امروز ۲۰ اکیپ بهداشتی،درمانی و پشتیبانی جهت ارائه خدمات سلامت به شرکت‌کنندگان در اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان اعزام و همچنین دو پست امدادی مستقر شد.

وی افزود:این اکیپ‌ها متشکل از پزشکان، کارشناسان بهداشتی، تغذیه، پرستاری، فوریت‌های پزشکی،روانشناس و سایر نیروهای تخصصی مرتبط با بهداشت و درمان بودند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه لرستان عنوان کرد:علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی،تست فشارخون،وزن و مشاوره همراه با توزیع پمفلت‌های آموزشی بهداشتی و مشاوره‌ای توسط کارشناسان مربوطه به شرکت‌کنندگان در اجلاسیه ارائه شد.

وی بیان کرد:اکیپ‌های مذکور متشکل از۵۰ نیروی تخصصی به صورت پایه و تعدادی نیز جهت پیوستن به مراکز اورژانسی بودند تا در صورت نیاز ارجاع بیماران احتمالی با هماهنگی انجام شده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارجاع شوند.

ملک‌آرا با اشاره به آمادگی کامل این اکیپ‌های بهداشتی و درمانی جهت پوشش امدادی و کنترل مدیریت بحران در حوزه امداد در کنار سایر نیروهای تخصصی گفت:این اکیپ‌ها با بکارگیری بیش از ۲۰ تیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی،اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی استان،مدیریت درمان و امداد و عملیات معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان،شبکه بهداشت شهرستان خرم‌آباد،موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان و‌ جمعیت هلال‌احمر استان ارائه خدمت کردند.

انتهای خبر/