افتتاح باشگاه پیشکسوتان فرهنگی در خرم آباد

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی استان لرستان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، فرماندار خرم‌آباد و رئیس شورای شهر خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه بازنشستگان به ویژه بازنشستگان فرهنگی گنجینه های تربیتی جامعه هستند که می‌توان از ظرفیت های فکری آنها در راه آموزش و پرورش نسل های آینده بهره برد، این عزیزان ارزشمند را ذخایر انقلاب و نظام دانست.

ستاری گفت: جمع پیشکسوتان فرهنگی که زمینه‌ساز تمام تعالیم و رشد جامعه ما در عرصه‌های متعدد است زیبنده پاسداشت میباشد و امروز خدای بزرگ را شاکرم از اینکه در میان این جمع فرهنگی به این جایگاه رسیده ام و بسیار خرسندم که در جمع اساتید برای خدمتگزاری حضور دارم.

وی افزود: اگر می خواهیم انسانهای با تهذیب نفس داشته باشیم ابتدا باید تعلیم را به دست آوریم احترام به جامعه فرهنگیان به ویژه این گنجینه ارزشمند ما یعنی پیشکسوتان فرهنگی یعنی تعالی فرهنگ اسلام و تعالی فرهنگ اسلام یعنی راه سعادت که این راه سعادت و انسانیت قطعاً بدون تکریم این قشر فرهیخته طی شدنی نیست و ما مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر خود می بالیم که از درون این جمع آمده ایم و ما ضمن تکریم معنوی وظیفه و رسالت مان این است که تکریم رفاهی این قشر را در دستور کار خود قرار دهیم.

در ادامه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گفت: امروز هشتمین باشگاه پیشکسوتان کشور در خرم‌آباد راه‌اندازی شد، که هدف از افتتاح این طرح بهره مندی ظرفیت بی‌نظیری چون پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی استان از امکانات رفاهی، درمانی، اجتماعی، ورزشی و علمی این مجموعه است. پیشکسوتان فرهنگی قشر متفکر و ارزشمندی هستند که ما می‌توانیم در موارد بسیاری از تجربه آنها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و بهبود کیفیت آموزشی بهره ببریم.

سید عیسی سهرابی بیان داشت: در مجموعه آموزش و پرورش استان اقدام به شناسایی ظرفیت‌ها و آسیب شناسی نمودیم که باعث شد بر امور رفاهی توجه بیشتری داشته باشیم و دریافتیم که در عین اینکه تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل شده اما باز هم می شود کار کرد.

وی افزود: ما با تکیه بر همین اصل اقدام به استفاده از بناهای بلااستفاده آموزش و پرورش استان کردیم که حاصل آن افتتاح خانه معلم شهرستان های ازنا و سلسله، راه اندازی درمانگاه فرهنگیان الیگودرز، بهره برداری از تالار فرهنگیان بروجرد و پیگیری ساخت درمانگاه های فرهنگیان کوهدشت رومشکان و همچنین راه‌اندازی این باشگاه پیشکسوتان بوده است، لذا ما باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت خدمت به همکاران قدم برداریم چراکه اگر خدمات رفاهی خوبی به فرهنگیان داشته باشیم بر کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان هم تاثیر مثبت خواهد داشت.

گفتنی است، در پایان از پیشکسوتان فرهنگی برجسته استانی در حوزه های علمی، هنری، ادبی و.. تجلیل شد.

تنظیم خبر : میلاد رفیعیان

انتهای پیام/