افتتاح بوستان مالیات در شهرستان کوهدشت/نقش فرهنگ مالیاتی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای دولت

مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان در پی مراجعه به شهرستان کوهدشت برای افتتاح بوستان مالیات با حضور در جلسه‌ی شهردار و اعضای شورای شهر این شهرستان ،گفت: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه است که موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور شود.

به گزارش همای سعادت ،هادی ملکشاهی ،اظهار داشت :از اینرو رشد و اشاعه فرهنگ مالیاتی می تواند تاثیر مهمی در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای دولت داشته باشد 

وی با بیان اینکه بدون اعتلای فرهنگ مالیاتی هیچ نظام مالیاتی‌ای اثربخشی مناسبی نخواهد داشت،افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشورمی شود، از این رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام ساختن آن با دانش روز، نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

ملکشاهی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را پایدارترین و با ثبات ترین درآمدهای شهرداری‌ها دانست و افزود: درآمدهای مالیاتی کمک شایانی به رشد و توسعه زیرساخت های شهری می نماید.

مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد: باید این باور عمومی ایجاد شود که مالیات ‌پرداختی از سوی مردم صرف امنیت و رفاه اجتماعی و کارهای عمرانی و زیربنایی می‌شود و مردم خود از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد که تنها در این صورت است که با رغبت و احساس مسئولیت بیشتری اقدام به انجام وظایف قانونی خود می‌کنند اطلاع رسانی در مورد نحوه مصارف در آمد حاصل از عوارض ارزش‌افزوده می‌تواند این رغبت را دو چندان کند.

ملکشاهی ادامه داد: فرهنگ سازی مالیاتی صحیح می توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه کشور و توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه آگاه نمود، که نهایتا منجر به بهبود وضعیت بهداشت، آموزش، حمل ونقل، ارتباطات ودیگر اجزاء زیرساخت اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که مودیان هیچگونه آگاهی و اطلاعی از نحوه هزینه مالیات‌های پرداختی‌شان نداشته باشند، اجتناب و فرار مالیاتی در جامعه رخ می دهد بنابراین در فرهنگ‌سازی مالیاتی شفاف ساختن موارد مصرف مالیات بسیار ضروری است. 

در خاتمه مدیر کل امور مالیاتی گفت: در راستای فرهنگ سازی مالیاتی، نامگذاری بوستان مالیات در شهرستان کوهدشت اتفاق مبارکی است و این نامگذاری را گامی در جهت آشنایی شهروندان با مقوله مالیات و فرهنگ سازی مالیاتی است.
انتهای پیام/